1. Home
  2. Industrija
  3. Da li i dalje ima razloga za dizel motore u malim gradskim automobilima?
Da li i dalje ima razloga za dizel motore u malim gradskim automobilima?
56

Da li i dalje ima razloga za dizel motore u malim gradskim automobilima?

4.00K
56
Podelite sa prijateljima:

Francuski caradisiac izvodi računicu da li postoji ekonomska opravdanost za kupovinu vozila B segmenta sa dizel agregatom. 

Dizel motori polako nestaju sa tržišta. Razlog je sasvim jednostavan, nije to nedostatak potražnje, već limiti koje nameće regulativa Evropske unije u vezi sa emisijom štetnih gasova. Tako je u 2019. godini učešće dizel automobila na evropskom tržištu bilo 30,5% naspram 35% u 2018. godini, što je oštar pad.

Ipak, u prethodnoj godini Evropljani su kupili 4,4 miliona dizel automobila, što je definitivno ogromna brojka. Dakle dCi, HDi, TDI i ostali još uvek imaju šta da kažu kada je reč o Starom kontinentu.

Proces dedizelacije, odnosno nestajanja dizel agregata, počeo je naravno o manjih klasa, pre svega od A segmenta gde su ovakve pogonske jedinice danas gotovo nestale. Ovaj proces nastavio se i u B segmentu, pa tako danas postoji čitava lista modela koji su se odrekli dizel motora: Škoda Fabia, Toyota Yaris, Audi A1, Nissan Micra, Hyundai i20…

No, neki su krenuli drugačijim putem. Iako se veruje da su dizel pogonske jedinice vezane za vozila koja prelaze veliki broj kilometara na godišnjem nivou, neki logičan zaključak bi bio da su onda ovakvi motori rezervisani za velike automobile?

Francuski proizvođači očigledno misle drugačije. Tako novi Peugeot 208 i Renault Clio takođe nude dizel motore, a ni Citroen restilizacijom nije izbacio ovakav agregat iz modela C3. Slično je i sa Opelom, koji je pod upravom PSA grupacije zadržao dizel blok u Corsi.

Caradisiac prenosi istraživanje koje je sproveo Automobile Club Association (ACA) gde je izvedena računica za Renault Clio u paketu opreme Intens, opremljen benzinskim TCe agregatom od 100 ks ili dizel dCi motorom od 115 ks.

Za prvi neophodno je platiti u Francuskoj 20.100 evra, a drugi 22.900. Prosečna potrošnja benzinca iznosi 6,5 litara na 100 km, dok dizelaš troši 5,1 litar. ACA je na osnovu niza podataka poput početne cene, održavanja, registracije, osiguranja, cene parkinga sastavio listu troškova za oba modela.

Na osnovu svoje računice zaključili su da kada se isključi potrošnja goriva, dizel varijanta Clija skuplja je na godišnjem nivou za 400 evra u odnosu na benzinsku verziju. No, kada se uključi potrošnja goriva, stvar postaje značajno drugačija.

ACA predviđa da prosečno se na godišnjem nivou sa oba automobila pređe 8.990 km. Na svakih 100 km, dizel Clio troši 7,35 evra na gorivo, dok benzinac potroši 9,79 evra. Tako „naftaš“ na svakih 100 km štedi 2,44 evra naspram TCe modela. Uzevši ovo u obzir, ACA navodi da je dizel Cliju potrebno da na godišnjem nivou pređe 16.300 km kako bi bio isplativiji od benzinskog modela.

Možda 16.300 km zvuči mnogo za jedan mali gradski automobil. No, činjenica je da postoje ljudi koji prelaze ovoliku kilometražu na godišnjem nivou sa vozilima B segmenta, pogotovo oni koji ih koriste iz profesionalnih razloga.

Stoga je i opravdana odluka da Renault i PSA grupacija zadrže dizel motore u B segmentu, jer veliki broj pređenih kilometara na godišnjem nivou više nije nikakvo čudo za male gradske automobile. Uostalom ova vozila su se i značajno izdužila u poslednjim godinama, pa im ni auto-put nije više ogroman izazov.

Ostaje da se vidi kako će se pokazati prodaja dizel agregata u ovoj klasi u narednim godinama, jer će im ona i odrediti sudbinu u nastupajućim generacijama malih gradskih automobila.

AutoRepublika 

(3995)

Podelite sa prijateljima:
Komentari objavljeni na portalu "Auto Republika" ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst. Redakcija "Auto Republike" zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.
Subscribe
Notify of
guest

56 Komentara
Inline Feedbacks
View all comments
igi

Kao neko ko upravo ima dizela u B segmentu, slažem se sa gore navedenim. Ne toliko zbog kilometraže koju prelazim koliko zbog zadovoljstva koje pruža obrtni moment.
Neko ima jedne razloge, neko druge, dok je potražnje biće i dizela. Mada nisam „dizel fan“, pre bi se moglo reći „Nm fan“.
S druge strane, nisam protiv EV, oni su najidealnije rešenje za B segment. Samo cena i punjači, ništa drugo. Da sam negde na Zapadu, verovatno bih već vozio nekog malog EV-a.

Don

Ne bi,struja skupa a i dje bi ga punio? Nemaš ekonomsku računicu, na zapadu se vozi po autoputevima, ako ćeš na cevape, prijedjes 200km, pa ti koristi štakora.
Pa Peki ti živi na zapadu, pa pitaj ga kako bi mu bilo da je 20 godina mlađi i da ima ev? Znači, morao bi razvozat djecu u vrtić, a vući kabal iz stana do auta jedno 100m i da ga puni 70 centi po kw, ma odjebenzi u skokenzi taj ev vrlo brzo.
Nisan Micra dizel 3litre troši, otvorene ceste. Ja sa i20 sam bio oko 4litre, 4m auta, čisto dovoljno.

D_C

Nisu svi sto zive na zapadu Don ili Peki. Ja ne zivim u Parizu a 200km imam sa kraja na kraj drzave. Imam sopstvenu garazu gde bih ga punio preko noci i radim za firmu koja nudi besplatno punjenje kada bih isao na posao sa autom. Da zivim 30/40/50km od posla, sigurno bih vozio nesto kao Zoe jer ne bih morao da kupujem gorivo a auto uvek pun, za razliku od onih sto svakih nedelju dana moraju da svracaju na pumpu.

Peki

Naravno, u pravu si, elektricni automobili su zgodni u tvojim uslovima. Nazalost nisu svi D_C, dakle nemaju svoju garazu i besplatno punjenje u firmi 🙂
Tek da ponovim, uzivao sam u voznji Peugeota e-208, ali kako mu je automija skromna a javnih punjaca malo, 208 1.6 BlueHDi bi mi neuporedivo bolje „lego“.

D_C

Bitna su samo dva faktora koja trebaju da se uklope: gde ces drzati auto i na koji nacin ces ga koristiti. Kao i pri kupovini bilo kog drugog auta…

mile

Za Ev cena punjaci i km range.

D_C

Ako znaš u startu da sa tim autom nikada u danu nećeš preći više od primera radi 150km, plus imaš svoju garažu, zašto bi brinuo o ova gornja dva?

Peki

Kao prvo bilo koji trocilindarski agregat od stotinak ks ne trosi 6,5 u proseku, realno treba mu litra vise, dok se dizel slicne snage zadovoljava i s manje od 5 lit. Drugo, obrtni moment kod poslednjeg je ubedljivo veci, sto se i te kako oseti na putu. Jer vozila iz B segmenta danas su po dimenzijama i udobnosti ravna onima iz C segmenta od pre desetak godina. S njima se bez problema moze otisnuti na duzi put, pre par godina nas troje je s jednim Citroenom C3 1.6 BlueHDi/100 provelo mesec dana godisnjeg odmora (prevalili smo preko 6.000 km) bez… Pročitaj više »

Don

E, pa baš to. To mu i ja rekoh.

TNT

Sa tektonskim poremećajima koji će uslediti uopšte u transportu, videćemo kako će se stvari odvijati. Ključne odluke čekamo vezano za ekološke norme – da li će EU „popustiti stege”. Ako se to dogodi, gledaćemo i kupovaćemo dizela još dugo u B segmentu. Ako stvarno budu takva pravila za avio saobraćaj o kojima se sve više priča, pretpostavljam da će i oni normalni (za razliku od mene koji eto i sada činim) ići na dalje puteve sve više automobilom, a tu su dizeli „na svom”. A možda ovo bude i prilika da nam se „električari” potpuno nametnu.

Peki

Vidis bas o tome razmisljam, a sve u svetlu ukidanja vanrednog stanja i karantina. Do pre jedno godinu dana, digla se u Francuskoj hajka na dizele, ma samo sto ih nisu definitivno proterali iz velikih gradova, cak i najmodernije, dakle relativno ciste. U meduveremu smo imali krizu „zutih prsluka“ (upravo te zabrane su bile jedan od razloga), pa manifestacije u vezi penzija i strajk u javnom saobracaju, da bi kao slag na tortu dosla Korona. E za tih godinu dana gradonacelnica Pariza, koja je inace najveci protivnik svih motornih vozila (da moze sve bi ih zabranila i zamenila biciklima i… Pročitaj više »

Don

Uostalom, njihov co2 je ispod 100gr/km. No, bilo je najava u nekim časopisima o novim tehnikama kod dizela , zaboravih o čemu je riječ ali je očito da je neka zavjera u pitanju jer se to ne implementira a sus i dizel se namjerno sahranjuju. Bjelosvjetska zavjera.

Don

Nazvali su to dfi, samo ne znam dokle se stiglo sa tim….

moron

Kako mi u dužem vremenskom periodu postepeno pada godišnja kilometraža, čini mi se da bih uskoro mogao slobodno da počnem da vozim i ZIL-a, sa potrošnom „100 na 100“, a da mi to na godišnjem nivodu postane maltene ekonomski beznačajano u odnosu na vreme od pre 10-15 godina, kada sam godišnje „cedio dizela“ i po 25-30 kkm 🙂 Prokleti bicikl, moram manje da ga vozim 🙂

TNT

@moron, jednom si spomenuo da firmina kola voziš kod farbara koji to relativno OK uradi po relativno OK ceni – može li neki kontakt, ili barem preporuka / naznaka ako nije u skladu sa politikom portala?

A sad će CR-V, pa da vidiš kako će sve da se promeni na bolje…

moron

TNT, Ako kršim, Zvezdan slobodno da briše ovu „reklamu“, ali, mnoge sam poslao kod njega i niko mi nije zamerio. Radio sam kod njaga dva puta i moja vozila (a i službena). N.BG, Staro Sajmište, ul. Zarije Vujoševića, ulica je slepa, on je bukvalno poslednji u ulici, sa leve strane, put dalje ne postoji, lako se prepozna, a u dvorištu već 2-3 godine ima i jedrilica „Mikrotoner“ (žute boje), ne može da se omaši. Ako nekom treba da ga ja odvedem, neka mi se javi na deda.mraz.biciklista@gmail.com. Nije mi problem, nije mi daleko. Odveo sam mnoge. Ako će neko „majstor… Pročitaj više »

TNT

Hvala, hvala… Izvini što smaram dodatnim pitanjem – jel radi samo „solarno”, ili može na firmu?

moron

TNT, Ja uvek plaćao u kešu, nisam tražio „račun“, ni plaćao preko računa, ali, možda je moguće da se nekako „premosti“ ( da nadješ ti nekoga ili on, za „premošćavanje“).

Don

Ti ko Edhem Hadzicumurovic, na stranku.

moron

Don,
čovek bi pomislio da ja od svega toga imam debelu proviziju 🙂 A ja retko tamo dobijem i tanku kafu … Ali, jako mi se dopada ta „radionica“, u njoj i oko nje kao da je vreme stalo pre 30-40 godina, pri čemu je i sam „majstor“ simpatičan. Isti Deni De Vito …

Dikh tu kava

Sad posle ovakvog intro-a, da mi je da vidim tog nečoveka koji neće ciljano da izlupa svoje vozilo, pa pravac sajmište.. 😉 A ako ima sreće, malo da popriča i sa Sarmom Tankosićem, ako se zatekne u starom kraju..
Glede topic-a, u b segmentu biram 4 cilindra turbo pre onih sa tri / dizela. Pošto takvih mislim da nema, onda dizel. A ovu zaludnu analizu „isplativosti“, slično bih rangirao kao brinete vs. plavuše, i t.sl..

moron

Znači, ni 1,5 Ecoboost za novi Ford Šuga 1,5?
Samo zato jer ima 3 cilindra ?
A, da li bi ti valjao 1,5 Ecoboost za MY 2020 Ford S-max ?

Dikh tu kava

To su sve trocilindraši? Onda dizel. Ja sam spreman da priznam da robujem predrasudama (i mišljenjima dobronamernih „eksperata“) . A one mi kažu – ne 3 cyl. To mi je jedan od krstova koje nosim. A ima ih..

D_C

Mislim da jedini motor ‘manje zapremine’ koji je ostao sa cetiri cilidra je onaj Renault 1.3 (1332 cm³), odn da je prakticno jedini turbo benzinac B segmenta sa 4 cilindra Renault Clio. Sto uopste nije los izbor. Taj motor se najverovatnije na zalost nece pojaviti u Sandero. VW grupa jos uvek u pojedine modele ugradjuje stari 1.4TSi koji takodje ima 4 cilindra, kao i njihov noviji 1.5TSi. Da ne ulazimo ovom prilikom u raspravu za i protiv 3 cilindra.

Dikh tu kava

Bar kod nas Clio V se jedino može (u cenovniku zvaničnom) naći sa 1.33 130 EDC Edition One za tričavih 18.500 evra.. Reference radi, jedan od novih automobila C segmenta sam 2013 u tada odličnoj „komplektaciji“ i dizel izvedbi platio 17.500 (po cenovniku 18.000)
Ne znam više šta da kažem za cene..

moron

A za te pare Clio V ti i sa 130 ks danas nudi pozadi i doboš kočnice, mislim 8″ (Captur je valjda 9″). Zato i nije skuplji, a što bi, inače, bilo logično.

Don

Ma ne ti, neg TNT. Puta jel može na firmu, ko onaj edhem tj Žan u lud, zbunjen,normalan kad sve stavlja na račun stranke.

TNT

@Don, sve što mogu da vodim kao trošak bacam na firmu, ma ako treba i Lepa Brena za dve osobe… A ovo što treba da farbam i jesu vozila firme.

Don

Samo ti, nemam ja ništa protiv, neg onako me podsjetilo na toga lika iz serije.

Balkanboj

Da pitate bilo koga u Cg, uvek dizel. Čak i za Clio koji godišnje predje 5,6k km. Ne vredi objašnjavati. Dizel vozila su zastupljena sa nekih 75% u Cg. Ja i lepša polovina napravimo oko 35-40k km sa dva automobila pa nam je trenutno dizel najbolja opcija. Ali i dalje patim za benzinom, NM su za slabiće koji ne znaju (ili ne vole) da voze. Nema lepšeg zvuka od benzinca kad predje 4.000rpm (još ako ima „sport auspuf“)… Možda bih se čak odlučio da onaj manji automobil zamenim za hibrid eventualno ali i njega treba puniti svako veče što je… Pročitaj više »

S mile

Mnoge firme, za komercijaliste kupuju automobile B segmenta, a za njihove kilometraze, i udobnost, lakocu voznje, puno vise odgovaraju dizel motori. Pitajte morona… za komentar 😁

moron

s mile Pa, kada smo mi tražili „za pos’o“ neka kola „za grad i oko grada“, nismo ni razmišljali o dizelu. Kada pogledam da nam fobija za dve godine predje 65 kkm (a yarić za godinu oko 21 kkm), možda je i moglo. Ali, moji sagovornici na tu temu na poslu su ipak u bitnome „nepismeni“ da bih tupio zube pokušavajući da im objasnim prednosti ili mane jednog ili drugog pogonskog goriva. Na kraju krajeva, kada pogledam koliko se za ta vozila plaćaju zakupi garažnih mesta, lizing i osiguranje, skoro nebitno mi zvuči da li ta vozila troše dizel ili… Pročitaj više »

Pomponije

B segment je dovoljno porastao da je sada u rangu sa nekadašnjim C segmentom.

Nažalost, proporcionalno mu je porasla i cena. Nedavno sam sedeo u novom Cliju i prostor u kabini je veoma blizu mojoj Astri H.

Tako da u skladu sa tim definitivno ima prostora za dizel agregate, pogotovo kod k komercijalista.

Moj prijatelj vozi službeno Ford Fiestu, i prošle godine je samo sa njim prešao 28.000 km.

kola

dizel je car to je aksom koji nema potrebe da se dokazuje.

D_C

Evo mene da ubacim pogled iz nesto drugacije perspektive. Kazu u clanku da treba 16.300km kako bi dizel postao isplativiji, znaci racunam da su na oko 16.000 egal. Sa ustedom goriva od 2,44 evra na 100km, treba preci 20.000km da bi se napravila razlika od 100 evra godisnje. To je nesto preko osam evra mesecno odn hajde da kazemo dva piva u kaficu, naravno zavisno od toga gde zivimo. U mom slucaju tesko i jedno. Pitanje koje se postavlja je: ko od nas budzetira mesecne troskove uracunavajuci da li ce ovaj mesec kada izadje da popije primera radi 10 ili… Pročitaj više »

Peki

Ima logike. Ne kazem da nisi u pravu, posebno jer je trocilindarski 1.2 Pure Tech/110 jedan od najtalentovanijih benzinskih agregata u segmentu. Samo svi trocilindarski agragati nemaju njegove kvalitete, gde pre svega mislim na Renaultov 1.0/100 ks, koji mi deluje znatno inferiornije u poredenju sa 1.5 BluedCi/95 ks. posebno prilikom duzeg puta. Drugo, svima ne treba auto u C segmentu (skuplji prilikom kupovine, osiguranje, problem s parkiranjem…). No najbitnija je ipak sama cena, ako je dizel skuplji za 2.000 evra, tesko ce se amortizovati pre nego li se prede barem 100.000 km. Na kraju sve je stvar afiniteta, nemam nista… Pročitaj više »

D_C

Sa onim cenama rent-a-cara o kojima smo pricali, i sa cenom letova kao sto je bila pre korone ludila, tesko da bi smo brzo ponovo u Srbiju sa autima. Sad, posle ovoga, ko zna… Mozda sam malo razmazeniji od tebe, ali mi tu izmedju gradske voznje i odlaska autom na odmor/duzi vikend, kao neki solidan kompromis ipak dodje nesto kao Megane, Focus ili mozda Captur/C3 Aircross ko ima afiniteta prema tom tipu vozila… 1.33TCe, 1.5Ecoboost (iako sa samo tri cilindra), naravno 1.5TSI – ili neki od ovih 1.5 dizela su mislim danas vrlo slicni ali ti ces bolje znati. Megane… Pročitaj više »

moron

Ranije cene avio prevoza, same uslove i odredjene blagodeti avio pevoza, možeš odmah da zaboraviš 🙂
Ništa više neće biti kao pre, pa ni to. Pa ni one cene rent a car-a koje si pre pominjao.

D_C

Iskreno, odavno nisam ljubitelj avio prevoza, pri čemu ne mislim na samu vožnju avionom već na sve ono što ide pre i posle toga. Tako da mi ove promene neće teško pasti. Ja sam od starog kova i smatram da odmor ne predstavlja teleportovati se na konačnu destinaciju već i samo putovanje. Obično između polazne tačke i cilja ima toliko toga za videti i proći, da je po meni preskakanje toga velika šteta. Ali kada te put za tri osobe i rent-a-car za dve nedelje izađu ukupno 200 evra ili manje, mnogo toga se da zanemariti.

Peki

Naravno, osvezen Megan nestprljivo ocekujem, posebno hybrid… Sto se tice motora 1,33 TCe je sasvim OK bez obzira na snagu. Svojevremeno sam ga imao u Scenicu (najsnazniju verziju od 165 ks), cak i u njemu zadovoljava.

D_C

Zaboravio sam na hibrid. Svakako!!!

moron

Peki, za ovo ( „Deca porasla, beze od mene kao davo od krsta, tako da mi auto u B segmentu posve odgovara, posebno ukoliko se zna da sam izrastao na citavih 1,72 m :-)“) mogu da ti kažem da jedan moj brat ima 198 cm i da je pri poslednjoj zameni kola pre možda dve godine „prešao“ sa Astre na Corsu. Jer, kaže, i ona mu je dovoljna za sve porodične potrebe (jer, jedna kćerka mu je već student i skoro „svoj čovek“, a druga je srednjoškolac). Sve oko izbora kola zavisi najpre od pravilnog sagledavanja potreba čoveka. Ako je… Pročitaj više »

Slavko

Svaka cast za ovo „Sve oko izbora kola zavisi najpre od pravilnog sagledavanja potreba čoveka. Ako je čovek uopšte spreman da to pitanje nepristrasno sagleda. Jer, svi često imamo i neke svoje “slabosti” „.

Peki

Ma cime su vas hranili u familiji pa ste toliko izrasli 🙂 Za mene je kasno, ali tek kurioziteta radi, da nemas neki carobni napita ili je neko kao Obeliks upao u burence kada je bio mali? Inace ja sam se momcio u Fici, pomalo i putovao s njim, da bi mi vrhunac luksusa bio jedan „kec“ 1.1 S, s kojim sam prevalio pola Evrope, od Grcke do Poljske. Kada se moze i voli, sto da ne, jednom se zivi, rado bih proveo penzionerske dana za upravljacem nekog mocnog i skupog SUV, recimo Alfe Stelvio. Ali dodose neka teska vremena,… Pročitaj više »

Boki

Meni nije jasno za šta je skuplji dizelaš 400 evra godišnje?

D_C

‘ACA je na osnovu niza podataka poput početne cene, održavanja, registracije, osiguranja, cene parkinga sastavio listu troškova za oba modela.’

Mislim da je i u Srbiji auto od 1500ccm skuplje registrovati, osigurati itd u odnosu na auto od 1000kubika. Pretpostavljam da je i odrzavanje skuplje. Ili se varam?

moron

Varaš se. Čak i u ovlašćenom servisu, redovan servis za fabiju 1,0 TSI (kojoj se „po planu“ ne menja filter goriva) košta jednako ili više (zavisno koji ovlašćeni izabereš, jer je servis baš kod uvoznika najskuplji), nego u ovlašćenom servisu redovan servis za 500L sa 1,6 MJ (sa zamenim filtera za gorivo, koji se menja svake tri godine ili svakih 60 kkm). Da ne pominjem da je škodi servisni interval 15 kkm, a fiatu 20 kkm. Ali, možda je to i „anomalija“, tj. možda su tako velike cene redovnog servisiranja škoda (a i malo kraći servisni intervali) „prilagodjavanje“ tome što… Pročitaj više »

Dikh tu kava

Baš šteta za crv-a, samo da si još malo sačekao, do sada još nikad viđen popust za Kia-e..

https://www.kia.rs/akcija?gclid=EAIaIQobChMInueI9MuU6QIVZdm7CB0PGgijEAEYASAAEgJXmPD_BwE

moron

Jbg, znao sam od početka da sam se zajeb’o, a ti mi sada još po kičmi skačeš sa ovom „nikada vidjenom akcijom“ … Hteo bi da se roknem …
Nego, ne znam da li si primetio da su oni još u martu ove godine izbacili i cenovnike „MY 2021“ ?
Pa tako ima i „XCeed 2021“ koji „sa popustom“ košta „samo“ 30.490 (bez boje).
Ti ljudi su prosto uvek na korak ispred svih …

Peki

Moron trazi neki „komercijalni gest“, u stilu nesto od dopunske opreme ili besplatno odrzavanje tokom 5 godina.

moron

Peki,
Da li je tebi poznato da neko u martu ove godine nudi „modelsku godinu 2021“?
Takav marketing mi je iritantan.
Ja razumem šta oni žele, da se reše lagera iz 2019, za koji imaju „akciju“, označenu u cenovniku „MY2020“, u kome nema ni dinara stvarnog popusta.
Neverovatno je kakvim budalama smatraju kupce.
Sramota je napisati „popust na lagerska vozila“? Kad bi postojao popust.

D_C

Kad kupuješ auto, kao i sa drugim stvarima u životu, posle nema kajanja. Ako tražiš dovoljno uporno i dovoljno dugo, uvek ćeš naleteti na neku bolju ponudu. Zato, kad kupiš, neko vreme prestaneš da pratiš tržište i uživaš u onome što su kupio.

D_C

Slažem se, ali s oproštenjem moron, porediš babe i žabe. Koja je razlika u ceni održavanja Škode od 1.0TSI naspram 1.6TDi? Koja je razlika između Renaultovog 1.0tce i 1.5dci? Ja iskreno neznam, a samo pretpostavljam da je 1.5dci skuplji za održavanje od 1.0tce.

Dr. Miloš

Ne treba zaboraviti da se tokom dalje preprodaje, dizel vozila cene značajno više. Desetak godina star auto bude i hiljadu evra skuplji i (bar u Srbiji) se lakše proda. Tako da se ta cenovna razlika smanjuje. Lično više mi odgovara opuštenija vožnja dizela, sa dobrim obrtnim momentom, nego da dižem obrtaje na benzincu, to me suviše ponese, ‘nije zdravo’ .

Slavko

Kad smo kod dizela opet, jel vozio neko Focus 2015. 1.6 tdci 95ks? To bese PSA motor? Valja li to cemu?

Moee

Ja vozim 1.6 TDCI u Focusu iz 2014.g. sa 105 KS i 260 Nm. Ide solidno, nista wow, tako da mislim da 95 KS nije neka sreca. Kombinovana potrosnja nakon 25 k km je cca 5.5 lit/100 km.
Wow je u poredjenju sa 75 KS iz Astre G, ali za danasnje vrijeme, 115/120 KS je bolja opcija. 150 KS je top, ali ide samo u verziji sa 2.0 TDCI.