Prije nekoliko godina zvoni telefon i ja se javljam: „Goran San, Akio Toyoda pri telefonu. Čuo sam da cijeniš naše hibride i da se razumiješ u tjuning sportskih auta. Reci mi što bi htio da naš novi performatni Rav4 ima?”
Naravno, ovo bi moglo biti u nekoj drugoj dimenziji gdje velike korporacije cijene mišljenje svojih fanova. No iako je ovaj poziv samo fikcija, moje misli koje sam uputio svemiru prije nekoliko godina, ipak je svemir preusmjerio u Japan našem dragom Toyoda Sanu. Protivno željama mrzitelja svega što Toyota predstavlja, ipak ću krenuti sa hvalospjevima a završiti ćemo prema naslovu: 8 stvari koje mrzim na tom autu.
Bilo kako bilo, krenimo redom. Nakon skoro mjesec dana druženja sa novom performantnom Toyotom Rav4 plug-in hibridom u paketu opreme Style, mogu reći da je Toyota čula sve moje misli i ponovno, 25 godina poslije kvantnog skoka sa Priusom, napravila novi kvantni skok u auto industriji.
Iako Rav4 plug-in dijeli puno stvari sa ostalim verzijama modela Rav4, mogu reći da nema nikakve veze sa njima. Isto tako mogu nagađajući napisati da su u završnom dizajnu performantne verzije svoje prste imali i BMW-ovi inženjeri. Možda. Tako mi se čini. Znači auto od 2.100 kilograma je tenk/raketa.
Da pojasnim. Sve one recenzije na Youtubeu koje sam gledao su manje-više prese.avanje (pardoniram na izrazu) nekih recenzenata. Auto je mrak. Šasija je jako kruta i nimalo se ne uvija. Auto se ne naginje u krivinama osim u kratkim od 90 stupnjeva, tipa na malim križanjima. Volan ne pliva, nije mekan, nego čvrst i čvrsto prati cestu.
Papučica kočnice se fenomenalno dozira iako je hibridna, to jest spoj punjenja baterije i prelazak u stvarno kočenje klještima (pločice i diskovi). Kočnica i osjećaj na papučici je daleko bolji nego na mome Lexusu. Sva su četiri samoventilirajuća kočna diska.
Svemirsko-moderni benzinski motor je dobio i nešto dublju promuklu notu i kad zaurla znaš da te čeka udarac momenta u guzicu (opet pardoniram). Iako s preko dvije tone mase, sa više momenta na prednjoj osovini, na suhom asfaltu s gumama 235/55R19, auto rijetko proklizuje i ispaljuje se kao raketa.
Znači, stisnem kočnicu lijevom nogom, isključim sve đinđe protiv proklizavanja, prebacim u sport mode ili trail mode, sa upaljenim benzinskim motorom (HV ili Auto EV), pustim kočnicu i pritisnem do poda desnu papučicu desnom nogom.
Farovi tad kao laseri zaparaju nebo, benzinski motor se upali i zaurliče i dvije tone teški električni tenk poput glisera kreće iz mjesta ne zaustavljajući se dok kazaljka brzinometra ne lizne 200km/h. Onih 6.0 sekundi do 100km/h je vrlo konzervativno rečeno od strane Toyote. Ide to i ispod 6s. Bez benzinskog motora u EV modu, tenk će zaglisirati na startu, ali nakon 60km/h se vidi da mu fali pomoć konjića iz sokova dinosaura.
Na kiši je potpuno drukčija situacija. Auto se jedva bori sa svojom masom ispod 70km/h da ostane na ravnoj putanji. Moment na zadnjoj osovini nije dovoljno velik da pokrene dvije tone brzo iz mjesta bez pomoći prednje osovine, kad je ista zakinuta za trakciju. U ovoj situaciji recimo, Audi V6 TDI quattro razvaljuje Rav4 PHEV na semaforu. Iako recimo na suhom, „čađavac“ može polomiti zube ako uzme ovaj zalogaj (Rav4p) na semaforu i jako se iznenaditi u ishod…
U 2.000 kilometara koliko sam prešao sa automobilom nisam uspio potrošiti jedan rezervoar, iako sam sok dinosaura koristio uglavnom za paranje neba farovima. Auto u zimskim uvjetima, gdje se grije kabina iz baterija s mojom teškom nogom će bez kapi sokova od dinosaura napraviti 50 – 70 km po Zagrebu.
Ako se primirim od stiskanja papučice gasa kad su djeca samnom i potrošim vrlo malo soka uzbrdo, baterija će pokriti cijeli put na selo i nazad od 100 km. Prevedeno u matematički jezik to je ispod dvije litre sokova na svakih stotinu kilometara prema mome načinu korištenja.
Znači apsolutni hvalospjevi za Toyotin plug-in hibridni pogon sa 183 munja konjića potpomognuta sa 185 dinosaur konjića na prednjoj osovini, te dodatnih 55 munja konjića na zadnjoj osovini, auto je Dr. Jekyll i Mr. Hyde u jednome. Kudos Toyota! Bravo! Moj naklon! Hibridni sklop je doveden do savršenstva i tu više apsolutno nema govora o konkurenciji u ovome području!
Pa ajmo sada dalje na one svakodnevne stvari koje čovjeka vesele i pomažu u životu osim ovog predobrog pogona. Osam parkirnih senzora sa, ne znam šest-sedam kamera sa ptičjim prikazom, 3D prikazom i tako dalje, definitivno pomaže svaki dan u životu da se povelika grdosija probija po zagužvanim gradskim cestama.
Kako imam malo parkirno mjesto ispred kuće onda mi je svaki cm važan i moram reći sustav za parkiranje je predobar. Čak i kad senzori kažu „biiiiip“ a ja i dalje idem do zida, auto će 10 centimetra od zida sam stisnuti kočnicu i zaustaviti se.
Svaki puta kad usporim ili potpuno stanem, navigacija prelazi u parkirni mod (režim) i pokaže mi sve što se događa oko auta. Srednji retrovizor može biti od pomoći kad vozim hrpu paketa do plafona u gepeku da vidim promet iza sebe, naravno digitalno. Srednji retrovizor postaje displej po potrebi.
Heads Up Display ili ono što imaju jet fighteri (borbeni avioni) u kacigi, na tenku se projecira na prednjem staklu. Projektor jako veliki (10 inča), jako lijepe rezolucije u boji gdje se dobiju sve informacije od radija, navigacije, auto pilota itd. Da, auto iako nema auto pilot na Teslinom nivou, bez problema će sam pratiti promet u gužvama po gradu.
Oba prednja sjedala su grijana i hlađena te se namještaju na struju, s tim da suvozački nema funkciju „gore-dolje“, koljena gore-dolje, i lumbalni dio kao vozačko sjedalo sa naštimavanjem u deset smjerova. Veganska koža izgleda odlično i meka je na dodir. I prednja i zadnja vrata (obloge) su obložene mekom veganskom kožom, kao i cijela konzola. Dakle cijeli interijer u mekoj veganskoj koži i dupla laminirana zatamnjena stakla za manje buke izvana i više privatnosti. Malo Lexusovg luksuza i pod Toyotinom značkom. Kudos Toyota!
I naravno za mene ovako zimogroznog osim grijanja svih sjedala, grijanje volana, prednjeg i zadnjeg stakla, bočnih retrovizora, su više nego dobro došli. Isto tako, mali gumbić na daljinskom na kojem piše a/c zaslužuje posebne hvalospjeve jer iz kuće upalim grijanje ili hlađenje automobila prije polaska. Znači isti grije ili hladi električna toplinska pumpa popularno zvana klima u kućama.
E sad krenimo na ono što mrzim. Iako je „mrzim” možda prejaka riječ? Možda bolje reći stvari koje mi smetaju ili mi se ne sviđaju?
O čemu se ovdje zapravo radi? Iako je ovo kao „full-full” oprema za europsko tržište, ovo je daleko od pune opreme koju imaju Amerikanci (za 20.000 dolara manje od cijene u Europi), te Kina i Japan (cijena mi nije poznata kod njih).
Je li to kriva Toyota Adria, Toyota Hrvatska, Toyota Europa ili Toyota Japan, to ne znam. Je li možda do manjka čipova pa da se skrate čekanja, neke stvari ne isporučuju, zaista ne znam, ali znam da nije pošteno prema kupcima sa Starog kontinenta. Pa krenimo redom:
- Spremnik (pretinac) iznad srednjeg retrovizora za sunčane naočale. Znači toliko trivijalna stvar koju imaju i jeftinije verzije modela RAV4, a u mome ima samo preforacija u plastici gdje bi se trebao otvoriti spremnik. Užas! Išao sam tražiti na ebayu da kupim tu plastiku sa spremnikom ali još uvijek nema onih u tamnoj boji kakva je kod mene.
- LED farovi sa lećama koji ne prate krivinu. Dakle, iako se farovi automatski prebacuju „dugo/kratko“ svjetlo i to rade jako dobro, auto u tom cjenovnom rangu nema ono što imaju američki modeli. Moj deset godina stariji Lexus ima bolje LED farove.
- 220V utičnica u gepeku za trošila, na primer na izletu u prirodu. Američka, japanska i kineska verzija ima utičnicu od 1.500W. Moja je od 150W. Što da uštekam u 150W? Laptop? Sramotno!
4. Kick senzor za otvaranje zadnjih vrata nogom. Iako mi je na ponudi auta izričito pisalo da auto dolazi sa njime, istoga nema pod brojem šasije a tako niti u stvarnosti. Ovo nije toliki problem, jer sam za 30$ naručio neki kineski pa ću ga sam montirati kada stignem.
5. Toyotina aplikacija za udaljeno otključavanje i paljenje klimatizacije, te gledanja stanja baterije, itd. Ovo imaju američke verzije a moj nema, ili nisam uspio naći u priručniku na hrvatskom jeziku koji je toliko velik da zauzme cijeli pretinac ispred suvozača. Ajde niti ovo mi nije toliki problem jer sam proizvodio alarme Smartphone canbus pa ću to napraviti sam (kao što sam napravio i na Lexusu).
6. Plus-Minus izmjene brzina na volanu što imaju američki modeli. Ovo iskreno nema previše smisla na transmisiji e-cvt pa mi niti ne fali pretjerano, ali ajde da budem korektan i prijavim sve što fali.
7. Veći centralni ekran. Znači auto u tom cjenovnom rangu sa 9-inčnim ekranom?
Japanske varijante sam vidio sa većim novijim ekranom, istina mogli su staviti veći ekran iz HighLandera, ne bi im pala kruna sa glave s obzirom da auto košta isto kao HighLander. Znači nije da mi posebno smeta, jer navigacija odrađuje svoj posao pristojno, ali eto da spomenem. Čak se i karte mogu obnoviti spajanjem Toyote na Wifi pristupnu točku, što sam već i uradio.
Na mome centralnom ekranu piše JBL, ima 10 zvučnika i sub u gepeku. Ima AM, FM i DAB radio, Android Auto, Bluetooth audio, USB MP3… Znači nije najbolji na svijetu ali dobro gruva boom box i ostalo služi svrsi.
- Senzori (keyless) za otključavanje-zaključavanje auta na stražnjim vratima. Istina ovo mi niti ne fali posebno jer nisam lijen napraviti korak do prednjih vrata ili gepeka. Nema to niti moj Lexus, iako imaju američki modeli u full varijanti.
Što moj ima a da nema američki? Da i to je moguće. Moj ima maglenke, automatsko zatvaranje vanjskih retrovizora i osvjetljenje svih tipkica za dizanje i spuštanje prozora. To koliko sam vidio američki nemaju. Ajde da mi imamo nešto što oni nemaju!
Zaključak: Apsolutno nisam pogriješio sa odabirom automobila čak i ako uzmem u obzir mane odnosno stvari koje mi se ne sviđaju. Sa stanovišta onoga što automobil predstavlja u svakodnevnom životu, a to je pravi sport utility vehicle u punom smislu tog naziva, sa velikim prostorom u gepeku spreman za put skoro bilo kamo na cesti ili van nje.
Iako nisam znao montirati kuku za vuču koju sam dobio uz automobil, za naše drage čitatelje sam uslikao dosta slika pa uživajte. O tehnologiji koja se krije ispod površine pročitajte ovdje.
mr. sci. Goran Jurković, dipl. ing.
(10133)
Gorane, hvala na iscrpnoj recenziju, bilo je zadovoljstvo čitati!
Nema na čemu. 😀 Imao sam inspiraciju 😀
Recenzija je odlična, iako ne volEm Toyote.
Imaš veliki plus za Recaro dečija sedišta.
Hvala 😉
Odlična recenzija Gorane, neka vas dobro služi vidim da ste jako zadovoljni – auto je mrak. Niste samo napisali sa koliko kW puni na javnim punionicama u praksi. Osobno iskustvo sa Twingon ZE kao može sa 22 Kw AC no to je samo do nekih 50 % baterije, nakon toga pada prema 17, 15 i kada pređe 90% padne na 10 kwh. Jeste sa autom dobili i kućni punjač ako da sa koliko kw puni ? Dojam da vas više oduševljava vožnja na struju nego na benzin – kada se pogleda način na koji struja isporučuje snagu (instantno i linearno)… Pročitaj više »
Kućni punjač koji sam dobio uz auto je 2kw odnosno nekih 8 sati mu treba da se napuni. Punjač u autu na javnom je u stanju puniti sa 7kw odnosno 2.5 sati kad je baterija potpuno prazna. Iskreno auto se prelijepo vozi po gradu na struju ali benzinski motor će dodati izuzetno puno momenta pri brzinama iznad 60km/h. Iznad 60 jednostavno moment struje isčezne. Ako je u HV ili Auto EV modu kada se benzinski motor smije paliti i kad je zagrijan, iskreno brate drži gaće kad ga poklopim. Dvije tone tako ubrzava da ne puštaju iz sjedala sve do… Pročitaj više »
I upravo radim svoj javni punjač za kuću da se može brže napuniti kad mi zatreba 😀
Tri dječije sjedalice i još pišete testove, svaka čast 🙂
Pošto je Branko neko ko aktivno vozi plug-in, očekujem njegov stav povodom testa, ne kao test za njega 🙂 već kao dopunsko mišljenje, od nekog ko po meni odlično razumije ovu tematiku…
Nekako se poklopilo da Test bude objavljen danas, kad je i Toyota postavila putokaz za njenu budućnost…
S obzirom da su svi danas predstavljeni modeli „koncepti – njih 15“ nema prostora za euforiju, ali je očigledno da i oni okreću brod ka električnoj „struji“…
https://global.toyota/en/newsroom/corporate/36428993.html
Pozdrav Rikošet, kad si me već tako ljubazno zamolio, evo nekoliko podataka temeljenog na iskustvu vožnje sa Eclipse Cross PHEV: Cijena za top izvedbu bez popusta i subvencija: Eclipse Cross Premium sa metalik bojom: 47.320 EUR Sistemska snaga i masa: 188 KS, 1.890 kg Ubrzanje 0-100 km/h (Tarmac/Normal): 8,9s / 10,7s Maks. brzina: 170 km/h (GPS, pola sata), nakon toga 162 km/h Kapacitet baterije: 13,8 kWh Izlazna snaga baterije: 80 kW Punjenje DC: 22 kW / 22 min (30% – 80%) Punjenje AC: 3,7 kW / 3,5h; 2,3 kW / 5h EV doseg WLTP: kombinirano 45 km; grad 54 km… Pročitaj više »
Rav4 ima 400konja ukupno, 306konja dostupno uvijek i kad se baterija isprazni. I ide ispod 6s do 100.
I naravno troši manje goriva u svim uvjetima.
Rav4 i grije kabinu na struju. Bez kapi benzina.
Brzina punjenja je nebitna na plugin hibridu.
Iz mog iskustva – brzina punjenja je bitna ako ne puniš u svojoj garaži. DC punjača ima relativno malo i na onima koji se plaćaju (uskoro svi) je struja najčešće dosta skuplja od AC punjača i do 50% (2,7 vs 1,7 HRK po kW) te se cijenom približava vožnji dizela/benzinca. Kućno punjenje je puuuno jeftinije oko 0,5 HRK po kW (noću) i to na kraju krajeva jedino ima ekonomske logike pred klasikom. E sad AC punjač ako puniš sa cca 15 KW (prosjek Twingo ili neki drugi auto koji može toliko koristiit) – tada u pola sata pauze za ručak… Pročitaj više »
Ja upravo radim svoj kućni punjač koji će moći dati do 7kW kad mi je to zaista potrebno naravno na uštrb ostalih potrošača u kući. Realno 8 sati po noći je sasvim ok. Ovo brže bi mi trebalo eventualno u iznimnim situacijama ako sam prije podne potrošio bateriju a poslije podne imamo neki road trip sa djecom pa da ne idemo bez štroma.
Samo da istaknem “ je struja najčešće dosta skuplja od AC punjača i do 50% (2,7 vs 1,7 HRK po kW) te se cijenom približava vožnji dizela/benzinca” …
A kako si došao do tih 400 KS; možeš malo pojasniti?
Naravno da grije kabinu i na struju; gotovo svaki plug in to može.
Brzina punjenja je meni bitna, pogotovo dok su brze punionice još uvijek uglavnom besplatne. Tako do Splita mogu smanjiti potoršnju za 1l/100 km kod jednog punjenja od 20 min. Ako ti nije bitna brzina punjenja, zašto razmišljaš o dokupu snage u garaži?
Legitimna pitanja …
Jer, čak i ja kao totalni laik za strujaše (EV ili Plug-In) brzinu punjenja (i cenu punjenja) smatram veoma bitnim parametrom.
U plugin hibridu? 😀
Smisao hibrida je neograničen doseg na benzin… plugin je za dnevnu vožnju ne za stajati na autoputu na punionicama.
Da sam htio stajati na autoputu i čekati mogao sam kupiti onda puno jeftinije baterijske aute tipa Tesla 3, ID4, Ionic, itd.
Ovdje ti je potpuno objašnjen cijeli drivetrain. https://autorepublika.com/2021/07/17/drugar-nam-je-pazario-dopunjivi-hibrid-toyotu-rav4-pa-da-se-pohvali-kakvo-je-to-cudo-tehnike/ Ja ne vozim zastarjelu hibridnu tehnologiju miceka da me strah voziti sa praznom baterijom… Vjerovatno Rav4 koji je veći od eclipse sa praznom baterijom će manje potrošiti goriva od Eclipsa koji se cijelim putem dopunjava. Isto tako je smijeh jer ti imaš 3.3kW punjač on board a ja imam 6.6kW punjač. Znači ajde mi pokaži gdje to ima chademo punjača i da su još slobodni… A 22kW AC punjača imaš na svakom čošku, u svakom centru… Pročitaj gore članak. Što se tiče eclipse odnosno outlander ovdje imaš o njemu… https://autorepublika.com/2019/08/17/ar-expert-generalna-podjela-hibridnih-vozila-i-modela-raznih-proizvodjaca/ Ne dokupljujem… Pročitaj više »
Hvala na linkovima, ali obično se informiram kod relevantnijih autora. 🙂 Već sam ti napisao da mi tvoji članci nalikuju na propagandni pamflet, pa mi se ne da uopće raspravljati s nekim tko misli da je najpametniji na svijetu, a čak mu strojarstvo i nije struka. Primi se malo termodinamike 1 i 2, možda ti postane jasnije, mada sumnjam.
Hvala. Ovo su baš egzaktni podaci… Znam da si objašnjavao koliko je Toyota skuplja, ali ovdje mi je nemoguće povlačiti neke paralele između nje i Mitsubishija, jer je Rav4 PHEV jednostavno koncepcijski puno snažniji automobil i samim tim neka „druga“ klasa… Nisam upratio, a mislim da si pisao o tome. Ima li Mitsubishi mogućnost zagrijavanja kabine dok je automobil na punjaču? Ono što još nisam primjetio, a smatram da bi bilo odlično rješenje za plug-in hibride tokom zime je i mogućnost zagrijavanja ulja u motoru SUS, kada je on na punjaču. Na svakom svom automobilu sam želio imati taj „dodatak“… Pročitaj više »
Da, Mitsubishi ima mogućnost predgrijavanja (ili hlađenja) kabine i motora (toplinskog medija -odnosno antifriza) kada je priključen na mrežu ili kad je stanje baterije > 50%. Može se aktivirati preko aplikacije na mobitelu ili direktno preko centralnog ekrana. Ne zagrijava ulje direktno, ali indirektno da.
Na koji način grije antifriz?
Mislim da je ovaj prelepi automobil zaslužio fotografisanje u nekom lepom okruženju, možda na vrhu Medvednice („majku mu“, pa to je na 15-20 minuta vožnje od centra Zagreba), a ne „foto sešn“ ispred Lidla 🙂 Takodje, cenim da vozilo ove vrednosti zalužuje bolje pneumatike od Yokohama AVID GT 🙂 Što se pobrojanih „falinki“ tiče, ukratko: – slažem se za (nedostajuće) „Plus-Minus izmjene brzina na volanu“. Šteta. – ne slažem se da nedostaje „Veći centralni ekran“,mada je to i stvar ukusa, jer je meni to rešenje kod Highlandera baš ružno, pri čemu vozač sa tim većim infotainmantom bukvalno ne dobija ništa,… Pročitaj više »
.
Fotke su nastale navrat nanos jer je Bos tražio iste, za članak a pored 3 sjedalice baš i nemam previše vremena za fotosesione… 😀
I ja sam pomislio da su all season gume smeće, ali za sada su se pokazale dobre. Kako će biti poslije zime ćemo vidjeti. Planirao sam kupiti za slijedeću zimu zimske u 18 cola…
Estetski rav ili ga voliš ili ne. Meni je zbog iskoristivosti prirastao srcu… Naravno da je NX450h+ ljepši… Ali nije funkcionalniji.
Goran se baš uživio u pisanju članka od silnih utisaka. 🤣Da nisam čitao koje je vozilo u pitanju mislio bih da je Nissan GTR🤣 Svaki SUV koliko bio krut se mora naginjati. Ne zivite u iluzijama. Ovaj RAV je zaista preskup iz samo jednog razloga. Sve izgleda previše jeftino unutar za tu klasu i cijenu. Ali to je stvar sa japanskom autoindustrijom odavno. U devedesetim je ista stvar bila sa Imprezom, Evo-m, gtr i svim ostalim japancima. Napredni sistemi za distribuciju snage na sve tockove, dvozonske klime, aktivna aerodinamika a unutra enterijer od economy klase. Plaćaš za hibridni sistem i… Pročitaj više »
„Sve izgleda previše jeftino unutar za tu klasu i cijenu.“ Pa, nije to samo problem Toyote (ili samo RAV-a). To je jasno uočljivo kod svih Japanaca (svih brendova), mada verujem da će zastupnici „japanske filozofije“ ponuditi argumentaciju zašto je to tako i reći da je kod Japanaca fokus na nekim drugim, bitnijim stvarima 🙂 Ali, zašto da to i ne izgleda jeftino, kada to i jeste jeftino – ali, za proizvodjača samo 🙂 Realno, nije to više ni problem samo Japanaca, svi ti danas prodaju „m..a pod bubrege“. Borba za maksimalnim profitom podrazumeva i maksimalno kresanje troškova, a u prevodu,… Pročitaj više »
Složio bih se sa tobom da to postaje zaraza koja se širi svim segmentima autoindustrije međutim i dalje stojim iza svoje tvrdnje da je unutrašnjost ovog RAV-a znacajno ispod konkurencije. Mazda cx5 ima bolji enterijer a jeftinija je. Ford koji je šampion jeftinih enterijera je na granici sa Toyotom. CRV je takodje bolji ili bar luksuznije djeluje. Odlično je vozilo RAV 4, da me neko pogresno ne shvati. Samo da su na par sitnica obratili paznju i posvetili malo vremena još malo više bi ih vise kostalo, a utisak bi bio značajno na višem nivou. Pozdrav za tebe Morone😊
Pa imaju Lexus za te luksuzne stvari. Da je Toyota bolja razlika bi bila premala između nje i Lexusa. Fokus pažnje Toyotinog SUV programa nije Evropa i u tome je sva poenta… Oba brenda su fokusirana na bogata SUV tržišta, ala Amerika… Evo ga Lexus NX ili ti Rav 4 u izdanju Lexusa… https://www.caricos.com/cars/l/lexus/2022_lexus_nx/images/11.html Znači enterijer može biti bolji, nije da ne znaju, ali to mora da se plati na drugačiji način… Isti princip je i kod Honde. CR-V ima luksuznijeg brata koji se zove Acura RDX… Dakle nisu Japanski automobili sirotinja, nego smo mi „sirotinja“ pa nam nude Toyotu… Pročitaj više »
Da, NX450h+ nema mane… Definitivno! A vjerojatno nije puno niti skuplji od ovoga.
A ljudi sjedili ste u rav4 plugin u style opremi?
Rav4 hibrid nema ni približno luksuzan interijer?
I sa tog stanovista ja nemam prigovora. A vozio sam 5 godina Lexus.
Nije samo japanska auto industrija jeftina po pitanju materijala za enterijer. Kako sam u fazi da bih menjao trenutni automobil nekim mlađim malo sam obilazio i zagledao što nova, što polovna vozila. Realno sam jako razočaran onime što sam ispipao. Dok je gornji deo table mekano tapaciran, i gornji delovi vrata do visine ručki za zatvaranje, dotle je sva plastika ispod tog nivoa ona jeftina i na dodir i na grebanje noktima. Dakle, BMW F30, Audi A4 (B9 iz 2017), Mazda 6 iz 2017…tuzno, od čega mi je možda najveće razočarenje BMW 3. Sedoh iz znatiželje u novi A6 u… Pročitaj više »
Sjedi u Kiu Ceed da vidiš luksuza 🤣🤣🤣Salim se. U pravu si, i ti i naš drug Moron, ali znaš kad je i jeftino i izgleda jeftino sa 10 metara. Jbg vozićemo se za par godina u kineskim automobilima svi samo dok sruše barijere ulaska na tržište. Da vidiš plastike onda 😅
Moron?jeftino? Hm, reče čovjek koji hoće daciu, tim sam sve rekao.
Za moj ukus, na novom Sanderu ima pojedinih stvari koje u enterijeru deluju bogatije i/ili bolje uradjeno nego kod nekih savremenih Japanaca. Naravno, neke stvari su za gadjenje. Ali, generalno, da usporediš „na oko“ i „pod rukom“ kvalitet materijala enterijera Sandero Steway-a od 15.000 i Yaris SOL-a za 15.800, ni ti ne bi imao dilemu šta tu deluje da je „klasa“, a šta da je „tuga“. Naravno, nije to ono što jedan automobil čini „dobrim“ ili „boljim“, ali, „japansku filozofiju“ nije uvek lako razumeti. I ne brini – niti sam još prodao Fiata, a ni kupio Dačiju 😊 Ko zna,… Pročitaj više »
Taj osjećaj „jeftinoće“ nije apsooliutan već relativan pojam, naime nije isto kada nešto platiš 15000 pa ti se nešto u njemu ne sviđa Ili kad platiš 30000, u prvom slučaju kažeš sebi: Za te pare to je to, a u drugom slučaju: Pa ja sam prevaren!
A ja platio 67000eu i ja zadovoljan interijerom.
Nisi ti imao automobil da ti bude reper za interijer,pa su ti dobri Toyota i Leksus.
Sorry, ali tako je.
A ti si imao Lexus u executive opremi godinama pa možeš nešto o njemu pričati…. Vozio sam se i u balkanskim autima pa me nisu previše impresionirali. Osobito ne gospodar prstenova. Ako je tebi sterilnost interijera luksuz onda ok. Tu se vag jako dobro drži u dosadnosti. Ako misliš na balkansku metu opet moraš reci koji model i koje godište. Jer meta je više renfault nego meta. A kod šahovnice balkanske je još prijavija slika i doslovno koliko para za interijer toliko muzike. Stoga mi se čini da dugo nisi imao-posjedovao-vozio ništa novije od 2002 što se tiče tih balkanskih… Pročitaj više »
Lexus nisam imao. Ali ti mogu reći samo da je Opel izmislio kvalitet materijala kd kojih je izrađena unutrašnjost automobila u odnosu na Toyotu. Najbolji opis enterijera Toyote koji sam čuo je „Sonashi“ – kineski kasetofon najgoreg kvaliteta koji se prodavao na pijacama. Onih par detalja koje si izneo u zapažanjima su, uglavnom, oni koji me odbijaju da kupim bilo koji automobil sa istoka. Podizači prozora koji nemaju „auto“ funkciju, do skora su im putnici na za dnjim sedištima bili nužno zlo, jer kome treba klimatizacija pozadi, neka trpe malo. Plastične obloge gepeka za 67k ojra, alooo. Pa čak su… Pročitaj više »
Očito ti nisi ništa pročitao nego si samo hejter. Svi prozori su automatski gore i dolje. I laminirani. I auto ima manje buke od bmw x3 plugin u vožnji od ceste i kotača. Ako mu je recimo to konkurencija. Bmw košta više ima upola manji range ima manje snage i lošije ubrzanje. Moj Lexus ima gepek u tkanini pa je to samo glupost jer se odmah zaprlja i samo stalno imam prljav gepek. Nemoj zaboraviti da sam za malo više novaca mogao kupiti nx450h+ koji je savršen. Ali ovaj rav je praktičniji. Pravi suv. Auto ima jbl sa 11 zvučnika.… Pročitaj više »
Tiguan briše patos rav-om 4 kad je u pitanju enterijer. A zamisli kad to kaze neko ko ne voli vw i voli japance. Mozda živiš u lažnom objeđenju. Druže sad kad Kia Sportage izađe novi tj vec je izašao za 35 000 eura imaće bolji enterijer od tog tvog od 67 000 eura. Dao si pare za tehnologiju i to je to. Ostalo je samo običan prosjek na RAV-u.
Sjedi u one kineze koji sada dolaze, premda jeftini , interijer im je kudikamo oku ugodan neg ovaj naš prosjek. Naravno, dizajn može sakriti manjkavosti materijala u smislu njegove vizualne privlačnosti, ali zato moraš platiti dizajnera a ne da budeš Dacija. Isto tako nije mi baš jasna upotreba mekših materijala gore a tvrde plastike dole, jer me i u kladi koljeno udara u tvrdu plastiku, a ne pamtim kada sam dodirnuo gornji dio konzole. Azijati često fulaju u odabiru materijala, jer nije mi se jednom desilo pojačano crvenilo dlanova za volanom Toyote ili osjećaj jeftinoce nakon godine dana koristenja korejskih… Pročitaj više »
Kako ja nemam takvih problema nakon 5 godina vožnje Lexusa?
Mislim auto nije krevet da mora biti mekan osim ako spavaš u njemu kad te žena izbaci iz kuće.
Izuzetno ugodan i luksuzan auto iako je a3 klasa.
Čak pretvrd ovjes ali zato zabavan na krivudavoj cesti.
Ja inače imam problema sa kicmom u donjem dijelu osobito na dužim putovanjima. Ispravak imao sam problem prije Lexusa
A u Lexusu smo proveli dana na putovanjima žena i ja prije djece.
Nisam ja protiv leksusa nista kazao.
Plastic spray u ruke i pršći u nijansama i teksturama koje ti se sviđaju. Ako vidiš da nije to to, otkineš pa ponovo… Ili mijenjaš, k’o žena frizure…
Pa, zahvaljujući tom jeftinome spreju, meni CRV u enterijeru „pun skupocenog drveta“ 🙂
Daj više informacija, slika, članaka, šta si se stis’o…
Ako ne možeš sprejom da nabaviš prostor za glavu možeš „dobar osjećaj pod prstima“ 🙂
😊😊😊
Već sam nasprejisao „bubrege“ na BMW-u, u crno, mat. Malo da se namrgodim. Dobro se drži.
Jesam li dobro razumio, u prospektu po wtlp koji je navodno super tačan, troši 1.2l benzina u prvih 100km puta a onda nek ti je Bog na pomoći. U stvarnosti je 4-5l benzina u prvih 100km, toliko o wtlp, a struje troši koliko već. S tim da je trenutno u raju na zemlji struja kikiriki,al neće dugo toliko, eno Šeki se zali na cijene struje u Vrancuskoj, dje je već „par litara“ struje ekvivalent duplo manjoj količini benzina, oće reć da sa 5 o benzina i struje kao da je kupio 5-6 litara, dodjes na cijenu od 10tak litara benzina… Pročitaj više »
Krivo si shvatio. Troši 0.0 litara svaki dan po gradu.
Sa mojom vožnjom gdje navečer pustim mr hyde dok se utrkujem po gradu ukupno izađe na cijeli rezervoar manje od dvije litre.
Znači u 2000km nije otišao rezervoar.
Da ga koristim kakva mu je namjena a ne utrkivanje realno bi trošio manje od tih 1.2 litre deklariranih.
Struja je još uvijek besplatna ili vrlo blizu toga.
Klon je rav4 u manjem paketu opreme. I realno nije ništa jeftiniji bez salonskih popusta.
De ti kreni za Split, pa nam javi potrošnju, ja ovo kurca ne kontam. Jadni Šeki se oznojio u onom Parizu a nije mogao ispod 9tak litara po gradu. Neće ti struja bit jeftina, pogledaj koliko je Šeki plaća u francuskoj, a toliko ili više je i u njemačkoj. To je budućnost koja stiže. No, uživaj dok još možeš i ako si našao računicu.
Klon nije jeftiniji? Čudno…ko će ga kupiti onda?
Inače, ljudi krivo koriste plugin hibride. Ako znaš da ideš na duži put van grada, onda je glupo prvo potrošiti bateriju pa poslije u HV mod. Znači ja mogu napraviti na struju cijeli round trip na selo i to po zimi od 100km ako malo upalim mozak. Znači par kilometara na autocesti ga ne ubijam na struju nego dopustim hv mod. Isto tako uzbrdo uz Laz dopustim HV mod. Tih pola litre benzina me neće ubiti a baterija će mi trajati cijeli put. Ili ako idem na još duži put, onda je logično voziti od prvog kilometra na HV mod.… Pročitaj više »
Da (sa potpuno praznom baterijom ) pri brzinama od 150 troši 7,5 benzina ? Vozilo ovih dimenzija? Skeptičan sam veoma.
Meni je to puno tebi malo.
Morone, baterija na PHEV-u ne može biti potpuno prazna nikad, uvijek ostane 25% – 30% kapaciteta. A što se tiče potrošnje u potpuno hibridnom načinu rada na auto cesti uz brzine od 150 km/h, povremeno do 200 km/h, ja nisam nimalo skeptičan. Slažem se sa 7,5 l benzina, samo ne na 100 km 😉
Kada su u pitanju RAV i CRV nemam dilemu de je Toyotin hibrid jeste malo enegretski efikasniji od Hondinog (to kažu i neki USA testeri), ali, znam da je hibridni CRV potrošnju od 7,5 litara pri konstatnoj brzini ostvario daleko ispod 150km/h. Kao što znam da WLTP deklarcije kažu da za „veoma visok režim“ manju deklarisanu potrošnju ima „običan“ CRV ( 1,5 T sa 6MT ), nego li onaj hibridni. Tako da i dalje mislim „da nema magije“ da hibridni RAV (pa i PHEV RAV u čisto hibridnom modu) može da se zadovolji sa potrošnjom od samo 7,5 litara pri… Pročitaj više »
Imaš pri dnu članka link na detaljni opis sustava pa si slobodno procitaj koja se tehnologija krije u pogonu.
„Ne vredi ćoravome namigivati“ 😊
Čitao sam ja ranije sve te tekstove, ali, „krhko“ je moje predznanje da bih ja sve to u potpunosti razumeo. „Slepac“, pa to ti je 😊
Pa naravno, nema tu nikakve magije. Umnožak čeone površine i koeficijenta otpora je zapravo sličan kod CRV-a i RAV-a; kod većih brzina razlika u masi ne dolazi toliko do izražaja, osim uzbrdo i kod ubrzanja. Termodinamička efikasnost je isto slična, pa se u tim uvjetima može očekivati slična potrošnja, unutar 10-tak % zbog eventualnih razlika u prijenosnom omjeru i kotačima. 🙂
Inače vidi se da baš ne vladaš tom tematikom. A ja ti ponudim i brzo rješenje sa detaljnim prikazom tehnologije. Na svim testovima rav4 hibrid razvali konkurenciju hibridnu u testovima potrošnje. Jedini auto koji mu se približi po potrošnji je ford escape jer koristi toyotinu hibridnu tehnologiju. Nije samo stvar termodinamike motora iako i u tome segmentu a25a-fxs razvaljuje konkurenciju. Neko i u tome da se motor postavi u sweet spot što recimo honda ili micek ne mogu napraviti pri svi brzinama i opterećenjima u paralelnom nacinu rada hibrida jer im to jednostavno njihov hibridni transaxle ne dopušta. S druge… Pročitaj više »
Predlažem da se za zimski raspust nas Šeki oboruža ovakvom Toyotom i onda zaputi u neku vukojebinu na skijanje i da nam napise Zimopis (a neće valja ljetopis?:-)) Mislim da niko ne bi imao nista protiv. A onda, posto je matora baraba, mora ići kod Gogija na tečaj vožnje hibrida, sedmica u Zagrebu sa dildom by Šeki ili kako sam punio dildu 300 puta, potrošio para za 8 rezervoara dizela i na kraju me ADAC uveo kod Branka i Gogija. Jel pošteno?
Uzmi Daciju na plin za 14k troši 10l pri 130 km/ u, reče B92.
Ne bih Sandero sa TNG „ni pod razno“. Nije mi ušteda baš imperativ, a niti mislim da je taj TNG nešto isplativ u meri kako ga propagiraju. Uostalom, pogleda na YT EmisijaSAT: „Koliko prelazi Dacia Sandero Stepway TNG bez točenja goriva?“. Mada im je cilj bio nešto drugo (da provere da li može sa jednim punjenjem da predje 1.300 km), pokazali su slučajno dodatno nešto drugo. Vozeći kružnu turu, na TNG su prešli 601 km uz prosek potrošnje od 6,7, a na benzin 699 km uz prosek potrošnje 4,5. Ispada da u „idealno realnim uslovima“ (kako su ih autori nazvali),… Pročitaj više »
moje dosadašnje iskustvo sa TNGom, sekvent, tj kompjuterskim, kaže … potrošnja TNGa je 25-30% veća od BMBa. Ovo kažem sa oko 200 000km na TNG
Al košta upola manje , 80tak centi. Jesi li sta uštedio, Kine ti i Japana? Btw, kad ste svi tolike štediše, da li i u drugim poljima štedite ; no. Polovan umjesto nov auto, 2nd hand mjesto nova odjeća , jeftina hrana sumnjivog porijekla vs normalna Itd? Pitam općenito tj pitanje je za sve
Kralj si ti kakav moron!!!
Gledao sam ja to davno. Napravili su gresku, evo i sa mojom kladom i da imam toliko litara na raspolaganju, presao bih u istim uvjetima voznje, bar 2000km kao od sale, i ako cu se od Kelna do Torina voziti, mogu bez problema. A vozili su ga i drugi pa kazu 10 litara …neko presuti neke informacije namjerno.
Naravno da micek phev ne može niti prismrditi Toyota hibridima u efikasnosti i potrošnji. Zato znam da ti je to teško shvatljivo.
Već sam pisao o podjeli hibrida i hibridnih pogona pa se čak i dotakao miceka i to onog većeg outlander phev koji je rav4 ekvivalent.
Tako da se ne bih ponavljao.
Naslov je generalna podjela hibrida različitih proizvođača.
Dakle pisati u prazno nema smisla. Ako te zanima mogu ti objasniti uz kavu razlike između micek-honda i toyota-lexus hibrida.
😂😂😂 Hvala, ali ne hvala.
Dečki, dragi ste mi obojica, ali moram vam reći manite se pizdarija i drz’te se dizela, ko svaki čovjek, drug i starješina koji drži do sebe.😇😘
Ko vozi puno km, pogotovo autoput – svakako.
Definiraj „puno km“. Znaci, za sve ostale koji ne spavaju na autoputu, dizel je k…c od ovce, a dildo je zakon? Dobro, vi kao da svijeta niste vidjeli (ne mislim na tebe licno), pa ljudi zive, joj ne znam, ajd malo proputujte, pa mi onda objasnite kako ce neko razvlaciti kablove, kad ni posten krov nad glavom nema!? Evo, uzecu sasvim slucajno i nicim izazvan, za primjer jednog stanovnika sela zvanog Pariz. Ima stan kojeg renta, dakle nije njegov, parking kojeg nema cesto, jer slaba je vjerovatnoca da stan ima vlastiti parking, mu je udaljen vise stotina metara od najblizeg… Pročitaj više »
Pa nisu svi siromasi u bogatim državama, ima i bogatih u siromašnim državama (ili bar dobrostojećih). 😜
Malo je kuća, više je stanova, vise je gradova, nije praktično da kablovima, pa po kući se od elektrike i kablova nemos kretati a sad hoće da tako bude vani, da koristim zastarjelu niš koristi tehnologiju u vidu baterija i elektromotora, infrastruktura to nemre podnijeti. sjećam se navale klima uređaja pa u Bg kad dodjes na jednog zgradi vidiš bar 30 komada, kako je to odvratno sad zamisli da tako vidiš kablove iz stanova do dole do auta, pa sad se ti kreći i hodaj. Imaš 15 miliona u Parizu zamisli da svaki vuče kabal za punjenje…pa se ti kreći… Pročitaj više »
Ispred moje zgrade se već oko dve nedelje parkira jedan ID.3 … Nikako da provalim koji mi je to komšija postao ekolog. Obično stane ispod bandere sa javnom rasvetom. Verovatno čeka da sve komšije zaspu, pa da se „prikači“ … Maltene „kao stanari nehigijenskih naselja“ … Jednom sam bajsom (na lokaciji gde se gradi nova autobuska stanica) zakačio za njihov kabal koji je bio na divlje zakačen za banderu … Kud me struja nije ubila …
Hehehe, pazi kud svrljas, kako se zovu oni penzioneri kaj gledaju gradilišta!?
U Norveškoj preko 80% novih auta na struju, konkretno radim puno sa Norvežanima i nitko se ne žali – dapače kupuju Tesle.
Ako imaš na vanjskom parkingu AC punjač od 22 Kw (ima ih već po Hrvatskoj od ELEN.a), dok si parkiran – auto se puni i nema problema – naravno trebalo bi ih biti znatno više pogotovo da si siguran da ćeš uhvatiti sloboan. Nitko normalan ne povlači kable iz stana do vanjskog parkinga 😉
Pozzz
Mene zovu Šveđani i žale se na cijene struje, kažu dottore ovo je hiperinflacija, pa mi pokazuju interaktivnu mapu na kojoj se vide cijene struje i kud ide izvoz u koji dio zemlje i koliko kw. Norvežani su odabrani Zamorci , prvo su im nabili cijene auta a sad im uvaljuju dilde, sve je to jedna sociološka kuhinja, otvoreni eksperimenti.
Na ravnici i autoputu „hibrid“ kao tehnologija je uglavnom samo balast. Ispravno kaže Branko – to je jednostavna fizika – na potrošnju utječu aerodinamički otpor koji ovisi o čeonoj površini, koeficientu otpora zraka te onaj trenja (koji ne raste linearno). Hibrid (baterija, elektromotor) tu ne pomaže – Atkinsov ciklus i mjenjač – itekako. Toyota kaže efikasnost motora 41% a mjenjač pomaže da se nalazi uvijek u idealnom broju okretaja. Svejedno vjerujem da dobar novi TDI mora trošiti čak i manje – razlog veća kompresija ujedno veća termodinamička efikasnost i drugo gustoća dizela je 10% veća od benzina pa prema tome… Pročitaj više »
Branko nema pojma dalje od osnovne fizike a automehanika hibrida je sve samo ne osnovna.
Ovo za balast je istina samo kod vag i ostalih hibrida gdje je elektro dio samo dodana masa.
To nije istina kod Toyota hibrida.
Imaš moj članak o Toyota hibridima pa procitaj.
Znaci Toyota će i na autoputu trošiti manje od iste takve benzinske toyote sa ručnim mjenjačem. Dakle ne hibridne.
Razlika će na autoputu biti manja ali će je biti u korist hibrida.
Zašto ne da mi se opet pisati.
Ali u svim drugim uvjetima hibrid će razvaliti ne hibrid isti model
OVo je teski izazov za naseg Šekija, je li mu on dorastao?! Premda je više puta testirao dilde iz Francuske, koje takodje kostaju ko Petra kajgana, nekad si za sa 70tak k eura mogao novog, a polovnog novog i za 50tak, kupiti Steliva QV i vozit se ko covjek, Šeki je sada dobio rukavicu u lice, da uzme, posto ima dobre veze, dotičnu Toyotu i otpiči s njome u bespuća testne zbiljnosti, da nam kaže koliko troši, jer je poznato da Šeki ne može sići ispod 9l da ga j…š. Može li nam drug Šeki priuštiti to zadovoljstvo, ostaje da… Pročitaj više »
„Znaci Toyota će i na autoputu trošiti manje od iste takve benzinske toyote sa ručnim mjenjačem. Dakle ne hibridne.“
Nije obavezno. Pogledaj katalog na sajtu Toyote za corollu sedan, atmosfersku od 125 ks sa 6MT i hibridnu od 122 ks. Vidi WLTP podatke. U jednom režimu WLTP vožnje hibrid troši više od nehibrida. Taj režim je „najviši“ i najbrži (uz ubrzanja i kočenja prosek brzine 94 km/h) i odgovara najviše auto putu.
Dje onaj sajt na kojeg vlasnici kače njihove potrošnje ( jest im za vjerovat, mislim da su svi jako objektivni)? Jesi li tamo provjerio taj podatak?
Spritmonitor.de je veoma dobar da se stekne predstava o mogućim rasponima prosečne potrošnje u praksi. I ono što tamo upisuju ( za vozila koja sam koristio ili ih trenutno koristim ) meni uglavnom deluje veoma realno (kao „može da bude i tako“), ali je činjenica da ti nikada ne znaš u kojim uslovima je vozio onaj što tamo upisuje svoje podatke. Ne znaš da lion vozi auto putem 110 ili 150, ne znaš kada ubrzava, koliko to jako uobičajeno radi, ne znaš da li uobičajeno vozi ravnicom ili brdima. Ne znaš ništa relevantno o uslovima, a od uslova zavisi sve.… Pročitaj više »
na spritmonitoru se Zvanično daju uslovi vožnje, grad, otvoreno, autoput… e sad, kolika je iskrenost, i koliko vozači pedantno beleže…to je pitanje
Može „otvoreno“ ili „auto put“ ili „grad“ da bude u „ovakvom“, ali i u „onakvom“ režimu, a ti pojma nemaš kakav je i koji su uslovi vožnje bili. Kod WLTP testiranja uslovi i ritam su za sve isti, pa je sve to veoma uporedivo. I ako ti WLTP deklaracije kažu da npr. u „veoma visokom režimu“ (ili bilo kom drugom od preostala tri režima testiranja) jedan automobil troši 6, drugi 7, a treći 8, budi siguran da će i u praksi biti takav njihov odnos potrošnji. Pa i da će pri onim prosečnim brizinama koje su definisane za odredjene testne… Pročitaj više »
Meni to lici na slučaj kad je Musa bio kod Tesle u posjeti. Naime, ulazimo nas dva kod njega, a Musa će naučniku: O, dje si jebac! (Posprdno jer zna da ovaj nije nis prcal nikad). Dje ste mumije, odvrati Tesla (mislim da je ustvari persirao Musu, jer je mene od milja zvao dječače, a Musu nije volio nesto) kaj to delas, matori? Rece Musa onako ljubopitljivo? Musa, i kad bih ti rekao ne bi mi vjerovao, radim neki klinac koji može da puca dje god hoces. Ih, rece Musa. Ne vjerujem ja tebi nista, a čemu ti sluzi ovo… Pročitaj više »
Gorane, primi se radije tipkovnice i pisanja sofvera za računovođe, a fiziku prepusti strojarima (ili mašincima, svejedno). 🙂
Inače dobro si krenuo sa Atkinson ciklus. 42% je samo u sweet spot. Ti si prvi koji to kuži. Zašto će hibrid manje trosiit u svim uvjetima? Jer e-cvt može uvijek motor postaviti u sweet spot dodavajuci energiju iz baterije ili skidajući višak energije u bateriju. Čak i na autoputu ima taj ples energija. Plus što se pri tome 80% energije direktno mehanički prebacuje kroz planetarni system bez gubitaka u bilo kojem prijenosnom omjeru paralelno a samo 20% ide kroz dvostruku konverziju u plesu energije. Micek svu energiju prebacuje u dvostrukoj konverziji ali to Branko ne želi čuti. Plus što… Pročitaj više »
Ima smisla – ovo je vrhunac razvoja benzinca, i da uzimam hibrid sigurno bi prije toyotu nego konkurenciju sa dvostrukom (tj. trostrukom) spojkom. Koliko to ima ekonomske logike -za gradu svakako da (iako je tu čisto električni još bolja solucija – nema uopće mjenjač, spojku). Autoput – upitno koliko ti znači pola litre ili litra manje potrošnje na 100 km ? Ali da čovjeka veseli, to mogu razumijeti 🙂
Os rec da sam ja prejebao i Gogija i Kockicu, uzeo mlado novo za 14k umjesto za 42 i uštedio time sebi 30k eura , u odnosu na jednog uštedio 52k eura a drugog 32k eura, i onda s obzirom da mi je auto put jedno 65% vožnje uživam i da me to veseli, a mi pričamo kako njih dvojica štede? Mogu to razumjeti :-)))
Šta sad ti hoćeš reci? Znamo da je Branko – kockica! Sad smo čuli da jos i pojma nema :-S E sad, hoćes kazati da ako nas Jurke krene od ZG do Splita da je goli kurac, da ce trositi po 9l benzina i jos kusur struje pa da ga u konacnici ispadne kao da je spickao 15l goriva na 100? Ja mislio da ova toyota ne trosi nista, dapače da proizvodi benzin…. Dajte, dragi prijatelji dildasi, odlucite se. Ja sam totalno zbunjen. Nema, dok nam drug i starjesina Šeki ne donese pravorijek iz Vrancuske po ovom pitanju, ne vjerujem… Pročitaj više »
Opet nisi čitao … Ako se vozi brzinom od 150 (sa povremenom izletima do 200), troši 7,5 litara na auto putu u čisto hibridnom modu ( tj. narodski rečeno, „sa praznom baterijom“, moram ovako da napišem, preciznije, da Branko opet ne reaguje i kaže da baterija nikada nije do kraja prazna).
Znaci, u mene u rav 4 iz 2016 baterija bila prazna a gorivo na rezervi, vozim ja i cekam da se napuni, dodam gas on prijedje 50 km/ h i pali benzin, dok ubrza ja se okozim, na kraju mi mjerač pokazuje 9l a svako malo mi Blanka baterija prazna i sad mi ti kažeš da sm u stvarnosti vozio u hibridnom modu? Još sam sjedio u ravnini vozaca autobusa. Ostalih zamjerki nisam nesto imao, moracu u arhivi potražiti taj test. Kako god, ne vidim idalje niti jedan jedini razlog za kupnju dilde.
Ako gospon Goran ima 65.000 EUR za auto, nema mu nikakve veze jel troši 6 ili 8 litara – po gradu ionako kaže da troši 0 jer se vozi na struju. A ova razlika 6 ili 8 litara na otvorenom nije vjerojatno ni 30 Eura mjesečno razlike – dakle u ovom slučaju irelevantno – osim zajebavat tebe na autorepublici da si zaostao i pošto voziš smrdljivi dizel 😉 Jurković nije ni ekolog ni ekonomist, trkač – jer bi u prvom slučaju izabrao čisto električnog ili bicikl, u drugom Golfa ili Fabiu TDI a u trećem Giuliu benzinca. On je samo… Pročitaj više »
Znao sam ja da je on uzeo dildu da bi mene zajebavao! Gogi, sram te bilo :-))
Rav4 2016 hibrid se ne može mjeriti sa 2019 hibrid.
Ovo je 2021 plugin hibrid.
Ali očito je to ovdje sve isto.
I onaj bazni rav4 za 35000eu mora da ima isti interijer kao i ovaj 65000eu. 😂
Giulia je isto pala na semaforu 😁
Pa jel to kome bitno? ajde, budi drug pa sjedi i vozaj djuliju malo….uostalom, da si nabasao na QV koja kosta kao tvoj dildo, ostao bi u prasini. Kolika ja maksimalna brzina dilde? koliko mu treba do nje? neuporedivo…
Ma to je samo zato što je vozač Alfe imao kurje oko na desnom stopalu pa nije mogao da do kraja stisne gas 😂🤣
Itekako ga je stisnuo još mi je pokazao palac kasnije.
„Hibrid (baterija, elektromotor) tu ne pomaže – Atkinsov ciklus i mjenjač – itekako. Toyota kaže efikasnost motora 41% a mjenjač pomaže da se nalazi uvijek u idealnom broju okretaja.“ Eh da, tzv. sweet spot kako veli gospon Jurković. Ali stvar je u tome što svaki mjenjač, pa i e-CVT, isto tako ima gubitke na prijenosu, pa je pitanje koliko optimizacija broja okretaja motora može „pokriti“ gubitke na prijenosu. No Toyota RAV4 Prime je hibrid baziran na kovnencionalnom konceptu: SUS motor – mjenjač – pogonski kotači. Mitsubishi npr. uopće nema mjenjač i vrlo rijetko radi u paralelnom hibridnom načinu rada. Iznimka… Pročitaj više »
Branko opet lupetas. A ja ti sve lijepo napisao. Čak dao i linkove na članke.
Ako je od tebe, shvatit ću to kao kompliment.
Oce rec da nas Kockica se zajebo? Po vlastitoj tvrdnji je uštedio sebi jedno 2000€ kupnjom dilde, da bi sa tojotom koju bi platio 20 000€ uštedio mozda 2200€? Branko, sram te bilo!
Nego, nemam srca da im kazem da au mogli kupiti nesto polovno za 20 000€ a novo, pa bi jedan uštedio 46000 eura a drugi 20 000€ , al jebga- kad već pričamo o uštedama , ne?:-)
je struja najčešće dosta skuplja od AC punjača i do 50% (2,7 vs 1,7 HRK po kW) te se cijenom približava vožnji dizela/benzinca
Skoro sam uzeo novu mazdu cx5 u maju 2021, nisam mogao da cekam da se pojavi rav4 plugin. Kakvo je stvarno stanje sa potrosnjom i da li moze link za kick senzor koji ste porucili da vidim da li moze na mazdu da se montira.
https://www.ebay.com/itm/224106271924
Svaka čast na izboru automobila, uzeo si ono što ti se najviše sviđa. Ove neke mane ja ne bih shvatio tako, to su elementi personalizacije u DIY varijanti koje si već svladao na ranijim primjerima, a sve iz razloga da se bolje emotivno vežeš za auto (ako već nisi došao do kraja mjerne skale emocija). Ne brini se za kuku, do ljeta ćeš to savladati kad bude prlika povući neku omanju jahtu, nadam se električnu (možda i od mene kupiš, pošto radim specifičan čamac). Meni se auto sviđa, pogotovo što vidim da ima prostora, što sve rjeđe viđam kod auta… Pročitaj više »
Svaka cast na tekstu bas detaljno i dobro predatavljeno. Hteo bih samo da dodam da kod rav4 modela senzor za otvaranie gepeka nogom ne ide ako auto ima kuki za vucu, nema gde fizicki da se stavi. Za one koji nemajj kuku oni imaju senzor, i kada ugradjujemo kuku moeamo ga skinuti
To je bilo i objašnjenje u Toyoti. Ali gdje je senzor? Ako je auto došao sa kick senzorom. A nije…
Može postaviti i tvornički kick senzor uz kuku uz malo modifikacije. Zato sam ga htio ako je izvađen i na moje iznenađenje ga nije bilo.
Toyota svesrdno pomaže u razvoju i pospešenju erektilne disfunkcije 🙂 Ne važi samo za novu Supru 🙂
E moj Bos. Ovaj puta si se zahebao! Auto je kvantni skok. Jače od očekivanog. Uz tih ajmo reći par mana.
Jdenostavnije rečeno, ja mrzim sve Tojote, sem onih teških tereneca. Baciti pare na ove gluposti, nije normalno.
Meni nije normalno baciti pare na Mercedesa ili BMW dizela u istom rangu.
Nešto što znam da već sada zabranjeno za ući u veći grad.
Istina nije da ću se voziti skoro po Europi uz ove debilne morona mjere 😂
Za ovo sranj..e dizel je Bog, Majka Mara….
Jeste. Zato se jako mogu voziti besplatno skoro svaki dan ako to hoću.
Osnovno,, ja ne neđoh koliko košta ova trakalica (u evrima). Ajde to navedi pa da vidimo oliko je besplatna ta vožnja. Da ti bacim jednu računicu, te jeftinoće
Pa toliko koliko je tebi vrlo vjerojatno nedostižno
Ček, pa ovoliki tekst, aa nema cena vozila, kakulacija razlike u odnosu na dizel, pa i benzin, i obračun koliko si platio kilometraže unapred kad si odlučio da pazariš ovo sra…nje.
Gde ti je to glavno mrzim – volim?
Pa da sam tebe pitao kako da potrošim svoje pare, sigurno ovo nebih kupio nego golf dizlo… 😀
Pa hebi ga, radi poštenja, popuni tekst 🙂
Ja realno, ovo ne bi kupio ni pijan.
Pitanje je samo koliko razumeš automobil. A kad bi ga razumeo bar 30% znao bi da ovde nema ni A od auta.
Ti li si onaj naš prijatelj što je hvalio staru Tojotu hibrid, kao nenadjebljivo vozilo, i vozilo gde kupiš baterije na kupujem prodajem i samo ih „preletuješ“ i da ove nove nisu ni za „palac“?? Pa kako promeni vozni park, baci vrh auto a uze ovu paprenu bižuteriju?
A što bi ti imao za komentirati da ja nisam kupio precijenjenu bižuteriju? A? 😀
Inače imaš cijenu i sve u onom drugom članku ili u komentarima:
https://autorepublika.com/2021/07/17/drugar-nam-je-pazario-dopunjivi-hibrid-toyotu-rav4-pa-da-se-pohvali-kakvo-je-to-cudo-tehnike/
Inače rav4 plugin starta sa oko 56.000EU u HR. A moj je bio oko 65.000EU bez registracije. I vrijedi svaki euro…. 😉
Malo se ja šalim, ali realno mnogooo para.
Relno, već si unapred platio jedno 300 000 km vožnje (bar a možda i više)
Šta bi ja uzeo za 65 000 evrića!? E to bi možda bila zanimljivija tema….
Recimo, uzeo bi Alpinu A 110, da se vozikam i jednog Talismana dizel pride, i ostalo bi za gorivo za besplatnu vožnju bar koju desetinu hiljada km….
E to bi bila zanimljiva tema, baššš
Imao sam ja nešto bolje od alpine. Prošla su ta vremena. Ovo je najbolje iz oba svijeta.
A sve što je dobro košta.
Kad bih ja imao 65k€, kupio bIh stan u Alanji i pozvao sve vas na ljetovanje.za ostatak bih kupio tipo dizel:-)
Šeki na aparatima!😘
Za sve koji žele znati više a da se ne ponavljam…
https://autorepublika.com/2021/07/17/drugar-nam-je-pazario-dopunjivi-hibrid-toyotu-rav4-pa-da-se-pohvali-kakvo-je-to-cudo-tehnike/
https://autorepublika.com/2021/05/24/analiza-zablude-oko-elektricnih-automobila-svih-vrsta/
https://autorepublika.com/2019/08/17/ar-expert-generalna-podjela-hibridnih-vozila-i-modela-raznih-proizvodjaca/
https://autorepublika.com/2019/08/12/ar-expert-toyota-vs-lexus/
https://autorepublika.com/2019/08/03/ar-ekspert-istina-ili-mit-da-li-je-toyota-hibrid-jeftino-ekonomicno-vozilo-za-mase/
https://autorepublika.com/2020/06/06/iz-ugla-inzenjera-elektrotehnike-francuzi-ne-uce-na-tudjim-greskama-a-niti-na-svojim/
https://autorepublika.com/2019/09/18/ar-ekspert-sto-je-kumovalo-tome-da-rimac-prijedje-sa-lifepo4-baterije-na-18650-li-ion/
Gospon Jurković, cijenim vaše znanje i strast prema Toyotinim vozilima, i mislim da je njihov sklop Atkinsovog motora i e-CVT zaista vrthunac tehnike i tu se apsolutno slažemo. No isto mislim da bolje da ne pišete previše o baterijama jer nažalost čini mi se da ne razumijete osnovne stvari. Brkate format baterije (18650 – za kojeg ste napisali da koristi tesla 3 što je apsolutno krivo -tesla 3 ima ili cilindrični format u USA ili Prizmatic format u kini na standard range modelu) sa kemijom baterije. Dakle LiFePO4 – su ne najskuplje, već najjeftinije baterije koje proizvode kinezi jer oni… Pročitaj više »
Nešto se ne sjećam da sam čitao da je ZOE gorio, ili mi je promaklo ili vatra napada samo skuplja auta?
Litij željezo fosfat se zapali na cca 270 C, dok Litij Nikal Cobalt Mangan vec oko 150 C (ovisi o izvedbi). Sam cin zapaljenja se moze dogoditi uslijed greške u proizvodnji i kratkog spoja anode i katode (bilo primjera na Koni, Boltu…) ili sudara.
Da a zanimljivo i i fosfata željezo se zapalilo u c1.
Možda zato intenzivno rade na solid state baterijama?
Koliko sam čuo Toyota sada testira na hibridima bipolarne NiMH što god to bilo.
A pripremaju ofenzivu sa solid state. Iako je fisker recimo odustao od njih prije 5 godina.
Igre ili nemoguća kemija?
I željezo fosfat je litijeva baterija (litij „pleše“ između anode i katode kroz elektrolit i separator) – i također se može zapaliti ako dođe do kratkog spoja a kod C1 je očito došlo do toga uslijed sudara. Da je bila neka druga kemija NCM ili NCA požar bi bio još brži i intenziviji. Što se tiče solid state baterija – tu smo još X godina do uvođenja te tehnologije. Čak i da je danas spremna postoji industrijalizacija, ramp up i to nije brz proces – trebaju godine da se to dovede u red. Dodatno treba isplatiit razvoj tehnologije pa će… Pročitaj više »
zalazem se da ove moderna, fajzer, sputnjik itd ubace mrna u ba(k)terije i da naprave nove ba(k)terije koje ce biti otporne na sve pizdarije, a onda ce usljediti nova doza, pa treca, pa buster, pa cetvrta i tako svake godine 4x spricanje eksperimentalnom tecnoscu …ovaj, sta sam ono htio reci? 😀
kupi dildu, kupi, ako sudar prezivis, pozar neces sigurno, ni ti a ni ostali….kupite dildu, narode!
Svi električni auti koji se brzo pune će prije ili kasnije gorjeti.
Meni je drago da se rav puni sa 7kw max.
Brzina punjenja utječe na zagrijavanje i može skratiti vijek trajanja baterija (pogotovo iznad 90%). Osim brzine punjenja jednak efekt ima i brzina pražnjenja – čitaj snaga. Kada daš pun gas na struju – tvoje baterije su iznimno opterećene (Imaš čini mi se na oba motora oko 170 kW i bateriju od 17 kW) – to je faktor C = 10. Ne bi preporučio da dugo vremena držiš tako pun gas, jer većina baterija voli raditi konstantno do C=1 ili max. C=2. Npr. imaš VW ID3 od 77 kW i on daje snagu 150 kW (C = 2); ali konstantna snaga… Pročitaj više »
Hvala na pojašnjenju. Ne kužim se toliko u kemiju baterija no za Rimca znam jer sam razgovarao sa jednim radnikom. Oni su prešli sa lifepo4 na liion. I to neke ultra skupe. Kao što rekoh ne znam kemiju ali znam da su 18650 pakiranja i da daju enormne struje van. Imaju oko 120kwh i daju van 1.4MW energije trenutno. 600-800V ne znam točno. E sada ćeš nam ti lijepo pojasniti koju to Rimac bateriju koristi. Inače znam da tesla koristi sve veća pakiranja radi gustoće energije. Toyota pak ide na sigurno sa baterijama a to potvrđuje i moj Lexus kojemu… Pročitaj više »
Ne znam niti ja koju kemiju koristi Rimac, ali kao što kažeš kupuje baterije na tržištu i vjerojatno je to NCM (nikal kobalt mangan) ili NCA (nikal kobalt alumiji) za katodu. 18650 je relativno mala baterija i najveća prednost je što se vjerojatno može lakše hladiti. Tesla ide obrnutim smjerom – što veća baterija jer je zbog toga jeftinija (jeftinije je napraviti jednu ogromnu nego 5 malih). Lexus je imao potpuno drugu kemije – NiMH (te ne koriste litij) – dobra stvar kod hibrida je što se ne pune prazne do kraja pa zato traju mnogo duže. p.s. ja sam… Pročitaj više »
‘Da pojasnim. Sve one recenzije na Youtubeu koje sam gledao su manje-više prese.avanje (pardoniram na izrazu) nekih recenzenata. Auto je mrak.’
Trazim pravi pridev kako da opisem ovo gore… Pada mi na pamet: suzdrzano, odmereno, ugladjeno, dostojansveno, elegantno receno…
Drago mi je da autor ne pati od lazne skromnosti. U prevodu: ‘Niko drugi nema pojma, samo ja sve znam i znam najbolje, pa ce evo sada da vam dr.mr. objasni’.
Hvala, ja dalje nisam citao.
E nick ti je pravi u skladu sa člankom… svaka čast
Tvoj propust 🙂
Gorane neka ti je srećno i dugovječno!Milina vidjeti „čoeka“ zadovoljnog onim što vozi posebno raduje realno „iznošenje“ nedostataka koje ima baš svako vozilo!
Hvala! 🙂
U
U svakom slučaju sa srećom, i da ga što duže „besplatno“ ganjaš
Bilo bi lepo kada bi nam neko ( ko se u to razume ) napisao u jednom tekstu najbitnije osobine, ali i prednosti i mane svih postojećih klasičkih hibridnih koncepcija pogona (Toyota, Nissan, Mitsubishi, Reno, Honda, Hyundai-KIA …).
Što se mene tiče, može i „grupa autora“, pa da kroz „dijalektički materijalizam“ dodjemo do nekog zajedničkog mišljenja na tu temu 🙂
Evo ja ću. Dildo!
Ja sam ti to davno napisao.
https://autorepublika.com/2019/08/17/ar-expert-generalna-podjela-hibridnih-vozila-i-modela-raznih-proizvodjaca/
Honda i Mitsu su prepisivali od Toyote ali u ključnom trenutku zakomplicirali u krivom smjeru i umjesto dragulja tehnologije dobili dizel lokomotivu, tj zastarjelu tehnologiju.
Chevrolet je prepisivao od Toyote i propisno zakomplirao stvar ali u dobrome smjeru.
Ford i danas prepisuje od Toyote i ima odlične hibride.
Lexus je dio Toyote pa se to ne računa.
Svi ostali sviraju u frulu. Na hibridu električni dio je dodatni balast.
Da, sećam se ja ovih tvojih ranijih tekstova. Pri čemu su ti posebno bili detaljni oni o toyotinoj hibridnoj tehnologiji i to mi je tada bilo okidač da i ja sam počnem malo (na neko vreme) da istražujem tu temu i da na netu pogledam dosta materijala o tome, stim da sam tada bio ograničen na toyotu i hondu i njihovu hibridnu tehnologiju. Ali, uvek se iz komentara videlo da ima i komentatora koji nisu saglasni sa tobom, kao što je to slučaj i sada, na ovoj temi. Mislim, naravno, i na „Branka“ (ne „Kockicu“), jer mi on ne deluje… Pročitaj više »
Morone, zanimljivo je kako gospon Jurković uvijek citira vlastite članke kao argument za diskusiju… Mislim da se to kaže: Usta moja, hvalite me 😂😂😂 Toyotina tehnologija, kao i svaka druga, ima prednosti i nedostataka, ovisi o uvjetima korištenja i preferencijama korisnika. Neki dan sam probao Mercedes GLE 350 ed (hibrid dizel): najbolje što sam do sada probao od sličnih auta.
Sigurno zbog hibrida a ne zbog dizela…tako tako, treba dildasima dati dizelase….klin se klinom izbija😇😘
Pa jedno i drugo. Predsjednik uprave u firmi ga inače vozi, išli smo u Istru s tim autom. Na auto putu kod 160 km/h ispod 8 l/100 km, a u gradu doseg na struju 100 km bez problema. Mada ima preko 2.600 kg, ima bateriju od 31,2 kWh, DC (brzo) punjenje 50 kW) i 320 KS sistemske snage (dizel 194 KS). Koštao je oko 80.000 EUR.
Branko dali se osjeti velika težina ove „mečke“ ili je 700Nm briše ko gumicom?
Laki, auto ide 220 km/h po brzinomjeru i ispod 7s do 100 km/h. Međutim, više impresionira ubrzanje od od 100 km/h do maksimalne brzine; jak ali uglađen potisak, vrlo mali trzaj kod „šaltanja“ a na 200 prebaci u 9. brzinu.
Hvala.
Slabo nešto tih 700Nm briše 2600kg kad ide 7 sekundi do 100.
Pričajmo malo o balastu. Pa to je 600kg teže od rav4 plugin.
Branko
ako nećeš sam poštovati sebe, neće te ni poštovati drugi 🙂
Eto dokaži mi da nisam u pravu.
Kreni od tog mini outlandera kojeg imaš. Daj mi slike ili video zapise rastavljenog transaxle i daj mi točne detalje motora.
Dokaži mi da nisam u pravu.
Naravno da ne možeš pa samo pišeš demagogiju jer bi mi inače to na nos nabio.
Brojka od 700Nm ništa ne govori. Daj jednu konkretnu. Recimo 0-100km/h. 0-400m.
Jer tebi je sve brzo nakon toga mini outlandera koji ne ide sa mjesta.
Zanimljivo kako Branko stalno lupeta i neće pročitati moje tekstove koji su sažetak dana i dana istraživanja i gledanja sati rastavljanja getriba od prof John F Kelly. Napravi istraživanja. Ali nemoj lupetati. Toyota i Honda imaju transaxle. S tim da Toyota ima jedan element manje u transaxle. Znači tvoj Mitsubishi ima jedan element više. I kako onda možeš reći da Toyota ima mjenjač a outlander ga nema? I jel ti znaš što se događa u serijskom hibridnom modu? Trostruka konverzija i ogromni gubitci. Ja ne mogu vjerovati da netko za sebe može reći da je strojar ili masinac ako ne… Pročitaj više »
Hibridni dizel bi prihvatio, ali nikad ako je tehnologije kao Tojota hibrid (čitaj tehnologija dizel električnih lokomotiva), to jeste auto bez duše, menjača, to jeste auto da to nije
Inače za tvoju informaciju Mitsubishi i Honda hibridi imaju zastarjelu tehnologiju dizel lokomotiva.
Toyota hibridi imaju najbolji hibridni transaxle na svijetu.
Da razumiješ išta o priusu kojeg kao poznaješ onda nebi tako lupao.
I eno ti Mercedes dizel plugin. Pričajmo o balastu. 600kg vise od rav4 plugin.
I taj turbo dizel nije dovoljno moćan da pokrije 600kg razlike.
Sekundu sporiji do 100. 😂
Ako pročitaš tekstove ćeš vidjeti. Naravno da nisam ulazio dublje jer kome pisati kad ljudi nebi shvatili.
Ja sam uvijek za kavu.
Nego Hyundai-Kia nisu vrijedni spomena jer kopiraju najlošije hibride od vaga.
Gledao sam na YT dosta testova hibridnog Tucsona (kao i neke uporedne testove, uključujući i one gde je poredjen sa hibridnim RAV-om) i nije on uopšte imao loše ocene testera.
Svaki hibrid je bolji nego dizel iz vise razloga. Ali ako uspoređujemo hibride tu se zna tko sve druge šalje po šibice da si upali cigarete.
Da nisi i ti „zeleni u raznim bojama“. Kako možeš reći: „Svaki hibrid je bolji nego dizel iz vise razloga.“ Kažeš više razloga, a ja ne vidim ni jedan jedini osim subvencija. Znači, ni jedan razlog, za mene kao korisnika. Suludo je baciti pare na ovakav hibrid, dok je dizel dostupan. Ili neki dizel sa blagim hibridom, da potrošnju koja je već 4,5 skine na 3,5 – 4, u mešovitoj vožnji. Ova“kotarica“ sa stepenom kompresije 14:1, „najboljeg do sada na Svetu benzinca“, kako ti reče je budali radost…. Jer komprresija 14:1 traži benzin, koji se ne može kupiti u Srbiji.… Pročitaj više »
Već znamo da si malo zaostao u vremenu i prostoru. Sve ti lijepo piše o tehnologiji na linku pri dnu. Dakle točim najobičniji e5 benzin koji se još zove kod nas euro95. Auto ima 8 injektora. Ma procitaj članak. Dakle Toyota hbrid je bolja od svih tih čađavaca upravo da ne troši manje zbog toga što nema mjenjača i svaka vožnja po zagrebu u gužvi je ugodno iskustvo jer nema trzanja glave. A sada još ugodnije jer auto sam prati kolonu. Dalje održavanje Toyota hibrida je daleko jeftinije od dizel ekvivalenta. Automatski mjenjač traje vječno a nema kvačila i ručice… Pročitaj više »
Dakle, moj „stručni“ prijatelju. Nije Tojota izmislila rupu na svirali. To ako radi ta tojata sa stepenom 14:1 sa benzinom RON 95 ( a E5 znači da može da ima 5% alkohola a nema veze sa oktanima) znači da taj motor radi sa jako kasnim predpaljenjem, što opet znači da komp. ne može da dozira gas oštro i da ga drži u nekim mekim i definisanim režimima, da bi se izbegle detonacije, što ima posledicu skromne snage po jedinici zapremine. To može tako da funkcioniše, zato što ga pokriva govnarski hibrid. Duple dizne ima zato što ne mogu da reše… Pročitaj više »
To je Atkinskov motor – gledaj kao da ima kompresiju motora od 2 litre, a koristan rad od 2.5 litre. I ostali to koriste npr. Mazda, i nije to ništa posebno ni novo. Sama kompresija nije 14:1; već manja, a koristan rad je ekvivalent 14:1. Dizel je tu ipak još bolji i malo efikasniji. Meni kao praktičnom čovjeku nije jasno šta ste se toliko ulovili hoće li trošiti pola litre više ili manje – a doplatak za tehnologiju Plug in hybrid vs Hybrid je valjda 15 – 20.000 EUR kod RAV4. Realno promašaj u smislu isplativosti – ko misli da… Pročitaj više »
Pa u tome i jeste fora, marketing te filuje raznim novotarijama koje su lakše, udobnije, prostranije, ekonomičnije a da bi dobio auto koje je teže, tvrdo k’o kamen, udaraš glavom u plafon, i kilometar te košta 2-3 puta više, tj. ti svojom voljom, ali bakon njihovog ubeđivanja, stavljaš njihovu ruku u svoj džep…
Ili u prevodu: kad kravi dižu rep, ne dižu da njoj bude bolje, već da bik bolje skoči…
lepa narodna mudrost, tradicionalno
I još ti kaze kupuj nov nemoj polovno. Pa kupis za 66k€ i hoces da štediš, pa sto nisi kupio za 16 i uštedio 50k€ onda?! Marketing je čudo sta radi ljudima.
Sutra huska na rat, a sad ti govori da radi za tvoje zdravlje, pa sto me šalješ u rat ako ti je stalo do mog zdravlja a jebe ti se za moj život!?
Marketing…igra na niske emocije i opčinjava ljude. Pa onda oni budu nosioci tih ideja.
Marketing je umjetnost podilaženja…
Pa ja, tako i “ti” pričaš trebi da si mlad, lijep i zgodan a ona da je čestita i poštena, kad ono…marketing!:-)
Je kad ne gledaju iz kravine perspektive. Ona želi da bude jebana jer joj je lijepo, s obzirom da je stvorena ko krava a ne ko bik pa je onda lako žabu u vodu ućerat. Kad je ona Eva stvorena, pitam ja Musu sta će Adi ova? Kaze, ne znam. Poslije ih se nastancalo, a Musa će, jebi ga, bolje da je trazio kopirnu mašinu , imao bi manje problema.:-)
A ne možeš kupiti novi dizel za 66.000eu? A jebote ljudi kupuju nove dizele za 100.000eu. A gdje je tu računica?
Ja sam sebi ostvario hibridni san. I za 10.000km godišnje što prelazim sam mogao ostati na Lexusu. Ja sam ga kupio jer sam ga želio i mogao kupiti.
Mozes. Poanta price je da u tom slučaju nema uštede. Nemos Dat 66 keka da bi štedio, to sam objasnio. S druge strane niko nikome ne brani da za svoje pare kupuje sta hoce. Neko će za tu lovu kupit stelvio qv i uživati u vožnji , njegova stvar, ali Nemre pricat o uštedi . Vazno je da tebe to veseli i da si zadovoljan jer to su tvoje pare i tvoj izbor. Neko se zajebe kao kad je Ćiro rekao Drpiću kad je oženio onu, sine, sta ti je to trebalo?! Sin je kasnije ukapirao…
Gorane ja te skroz razumijem. Kupio si ono sto smatras da je za tebe vrh tehnologija i sretan si zbog toga. Da je jeftiniji, ne bi se ni ja zalio da vozim takav RAV4. u odnosu na prosli model mi bas zapela za oko, super izgleda.
Netko ko gleda vise cost / benefit ima sigurno boljih izbora i u taboru dizela, struje, EV a vjerojatno i plug in hybrida. Npr. Ford Kuga PhEV je jeftinija bar 15.000 Eura, a ne vjerujem da je toliko losija mislim da cak koristi i Toyotinu tehnologiju (motor 2,5?) to ces znati bolje od mene.
Ford koristi toyota tehnologiju i odlični su hibridi.
Za kugu ne znam znam za escape. Ima puno manje prostora unutra u gepeku. Nema 4×4 nego prednji pogon. Ima nešto manji range na struju.
Ima puno manje snage i lošije ubrzanje.
Opet meni to nije kompletan auto. A sad hoćeš li potrošiti 50 ili 65 tisuća eu je manja razlika. Ja radije imam kompletan auto najbolji na svijetu u plugin branši.
Da rav4 plugin je trenutno najbolji plugin na svijetu. Ili Lexus nx450h+ ako hoćeš luksuzni.
I to je činjenica.
Ti si zaostao jedno 20 godina u razvoju motora i to se vidi po tvojim komentarima. A i autima koje kao slažeš.
Direct force ili d4s.
Dupli injektori (4 direct i 4 pred ventil).
Elektromotor koji pokreće usisnu bregastu.
Procitaj opet sa razumijevanjem.
Bojim se da ti to ne možeš shvatiti. A kako ćeš onda shvatiti nešto vrhunsko i moderno kao toyotin e-cvt.
Ti si kao onaj moj masinac prijatelj. Samo gubitak vremena. Jer je tvrdoglav kao mazga a zaostao u vremenu.
Jurkoviću, drži se ti svoje struke. Slabo ti kapiraš ovu tematiku.
Čitaš bajke i hvalospeve o Tojoti, a zna se da je tojota običan mediokritet, to jeste nit smrdi nit miriše.
Ostavljam te u tvijim snovima, da ti ne rušim sneška i ne kvarim sreću i da ne trošim i moje i tvoje vreme.
Ti si zaostao na efi knockanju i sigurnosti u dodatnim oktanima da pokrijes svoje neznanje tuning i loše elektronike.
A ja koji ne znam mehaniku imao 2.0 sa 250 konja po litri volumena (480ks 580Nm koji su kasnije presli na 650ks 650Nm). Da sam sam složio motor.
Inače e5 ne utječe na knockanje? Koji si ti smijeh od čovjeka.
Zašto onda jako prerađeni turbo motori zahtijevaju e23 ili e85 ako etanol ne utječe na knock
Druže, nepismen si za ovu tematiku. Kad piše na „vratancima “ rezervoara E5, to označi da može da troši do 5% etanola (ne više) i to ne radi kako reče „knockanja“ nego radi ekologije, jer je sad ovabeza u EU dodatak alohola kao obnovljive energije. Tako da si pobrkao lončiće, ali skroz. I uzgred etanol se koristi u sportskim automobilima, ne radi „knockanja“ (to je periferno) nego radi dodavanja nitro oksida, jer se oni ne mogu dodavati u benzin. I baš bi da vidim to što si ti kao napravio. (navodno). Možda si napravio i Spejs Šatl, ko zna Kao… Pročitaj više »
Zaostao si u tehnologiji motora kako sam rekao 20 godina.
Preforsirani turbo motori koriste e85 da spase motor od kockanja.
A ti sad tepi brate po svome i vozi brdo u francuskim skatuljama iz prošlog stoljeća
E da Reno/Pežo je napravio najgori mogući hibridni pogon.
https://autorepublika.com/2020/06/06/iz-ugla-inzenjera-elektrotehnike-francuzi-ne-uce-na-tudjim-greskama-a-niti-na-svojim/
Sta očekivati od Francuza?! Steta sto Šeki to još nije shvatio :-))) vrati se Šeki, sve ti je oprošteno!:-*
Jurkoviću, ako je šta odvratno, banalno, nedorađeno, onda je to ovaj Rav 4. Znam dosta kolega ing električara, svi su teški duduci za vozila, a ubeđeni su u svoje nenadjebljivo znanje o autu. A poenta je što se uvek sjebu pri kupovini automobila. Čitajući tvoje tekstove, samo mogu da navedem da si ti kralj, ovog gore prvog stava. Automobil nije poluprovodnik, i ne ponaša se tako. A evo i ti si se sjebo, kupio si realno skupu kanturinu. Jebo vas patak, pa zar je tako lako se upecati na ove poluautomobile? Tačno, Jurkoviču, ovo je polu automobil – polu dildo,… Pročitaj više »
Nema nista jače od balkanske zavisti. 😀
Ja se barem predstavim imenom. Zna se što sam ja napravio u auto moto sportu.
A tko si ti? M and M bomboni?
Gorane, ne znam šta si postigao u autosprtu. Kao što ni ti ne znaš šta trenutnp postiže moj klub.
Tek da si zaista „trkač“ bilo koje klase ne bi pisao ovakve nebuloze
Daj svoje vidje je idealnog auta za tebe. Podsecas me na Rocka koji me ubedjivao da sam trebao oktaviju dizel mesto korole hibrid.
Corolla hibrid je bolja u svakom pogledu osim jednoga. A to je potrošnja pri 190km/h.
Jurkoviću, piseš samo činjenice koje tebi pašu. Eto ta Tjota hinrid, na autoputu vuče balast za sobom, od nekih bar 400 kila. I pri tome troši više od obične benzinjare – naravno
Znači đabe tebi pisati jer si tvrdoglav kao mazga. Corolla hibrid je lakša od iste takve Corolle turbo dizel. Naravno više dizela nema. Ali da ih ima bila bi lakša. To sa balastom rekao sam ti već ima smisla samo kod ne Toyota hibrida. Toyota hibrid je električno vozilo sa malom baterijom kojemu rezervoar goriva predstavlja bateriju. Ti imaš klub. Ali brate to nisi ti pojedinac. Nemaš ti. Nego neki klub. http://www.facebook.com/lanosst Ja sam ova 2 trkača cestovna auta sam napravio svojim rukama. Tako da nemoj mi više prodavati to sa inženjerom. Jer da ja sam inženjer za razliku od… Pročitaj više »
Ma ti se baviš ovim „trakalicama“. Kod mene ide reli i brdo, evo već delom kroz moje ruke prošlo je 4 komplet spremljena automobila. Vidim, baviš se Vemsom, kod mene idu EMI Od ojačanja školjki, roll barova, preko nosatih Vosner klipova, cam cams, i mnogo mnogo fazona i fora, sa komplet ručno prravljenim vešanjima sa unibolovima i sl. Trenutno ja ne vozim, ali voze moji. A vozilo se nekad. Ipak, skupa je to rabota, samo za kompet guma i repariranih felni po sezomni treba bar 4 000 evrića. Recimo menjač, sami zupčanici, je za prošlu sezonu pravljen u privatnoj režiji… Pročitaj više »
Šta nabrajaš cijene dijelova, kad sve sklopiš opet je jeftinije od Rav4 u PHEV izdanju 😉.
E sad kad si odao, opali jedan članak o toj vrsti sporta…👍
Upravo
Ja sam pola Rava PHEV stavio u svoje trkače aute. Isto uniboli na h mostu za traction bar. Znači u trećoj generaciji hibrida recimo auris hibrid je bio jednako težak kao auris turbo dizel sa automatskim mjenjačem. Danas je hibridni sklop lakši za 50-70kg u 4-toj generaciji tako da bi 1.8 Corolla hibrid bila lakša nego auris hibrid sa turbo dizelom i ručnim mjenjačem. Tako da misliš da nešto znaš ali oprosti o automehanici hibrida nemaš pojma. Ja sam pisao članke da educiram ljude upravo u tome smjeru. O ovim stvarima koje ti radiš u mehanici i ja sam radio.… Pročitaj više »
O mehanici hibridnog sklopa starog prijusa znam dosta, a o ovim novim nema pojma, a rekao bi da je uprošćeno i jednostavnije nego kod starog prijusa. Pa ti si sam rekao tako nešto ranije pa se čudim, otkud kupi ovu „bižuteriju“. Nemam ja želju za ovim „polu automobilima“. Kad jednog dana usavrše baterijaše EV, za po gradu i okolo, eto mene tu. Do tada neka me hibrid obiđe, posebno ove varijante poput dizel – električnih lokomotiva, dampera i sl. Za grad mali EV je rešenje, i biću među prvim koji će ga kupiti. Dok se ne standardizuju sistemi punjenja, dimenzije… Pročitaj više »
Toyota hibridi svi rade na principu prvog priusa. Uz naravno ogroman napredak u efikasnosti cijelog sustava. Zato što će ovo izumrijeti a gle vraga sve više plugin hibrida. Čak ih i dacia proizvodi. Baterijski auto nema smisla. Ne još uvijek. Ali zato je ovo mrak. Koliko god ti mislio da francuzi rade aute no1 je ipak Toyota Lexus. Inače da se ne brukaš stalno procitaj moj članak o svim EV i koja je razlika između hibrida, plugin hibrida i baterijskog auta barem kod toyote. Razlika je samo u veličini baterije. Hibrid ima 10kg bateriju, Plugin ima 100kg bateriju A baterijski… Pročitaj više »
Cekaj da Toyota napokon izbaci svoj prvi full elektro auto (Toyota se dugo opirala zbog investicije u hibride ali je ipak pokleknula); garantiram da ces ga kupiti i kasnije pljuvati po plug in hybridu jer eto EV nema uopce ni mjenjač ni spojku, nema troskova odrzavanja, i sa jos duzim dometom u EV u odnosu na plug in 😉
Nema ni moj ni mjenjač ni spojku.
A evo danas došao na parking ikea i rekoh da probam punjač. Od 6 rade 2 i ta su zauzeta. 4 ne rade.
Bas me zanima gdje će se ti auti puniti.
Dobro je znati da neko sa tolikim iskustvom u autosportu ne uzima u obzir bilo kakav SUV za sopstveno koristenje i pored toliko hvaljenja njihove prakticnosti i upotrebljivosti.
Eto, pogodio si. Da te Bog vidi. A ima i mnogo boljih rešenja. Kukate na VW a kupujete japaner kopiju VW-a, to jeste japanski VW, mediokritet, kanta
Nekad davno vozio par „Japanaca“ svi dobri bili pa me zanima dali je tvoja Korola na visini zadatka ?
Corolla TS je super auto osobio ako se radi o 2.0 motoru.
1.8 je već pomalo zastario ali ga genijalan hibridni transaxle četvrte generacije drži dobro na životu.
M20a-fxs 2.0 hibrid je najefikasniji atmosferac benzinac na svijetu. Sa 43% termodinamicke efikasnosti. Ima 14:1 staticki CR
Mnogo „Uber“ vozača u „De“ koriste baš ovaj model a njihova iskustva su baš pozitivna!
@Goran Za 2.0 nisam imao para, tako da je 1.8 bio jedini izbor. Mada nikad nisam osetio manjak snage. Sto se tice potrosnje na 190kmh, 180kmh je limit, a ja sam uspeo do 160kmh da ga poteram bez problema, preko se vec muci. A s obzirom da je 130kmh limit brzine u vecini slucajeva, onda ne razmisljam mnogo o tome.
@Laki Sto se mene tice, radi posao savrseno. Ja sam prezadovoljan. Naravno, ima ogranicenja: nije za tezu voznju van asvalta, mali klirens i nije 4×4, i nije za zabadanje u sneg zimi. Kad se uzme to u obzir, nema problema.
Hvala.
Upravo sam potrošio 8 litara goriva odlaskom na sljeme. Auto je raketa i tako se ispaljuje nakon svakog kratkog velikog zavoja kap raketa. Bez drame.
Auto odusevljava i na kratkim brzincima. Auto je svemirski.
Svi hejteri eat your hearts out.
I onda sam nizbrdo odradio bez kapi benzina i još generirao dodatnih 20km ev range.
Možda bi taj tvoj mustang trebao više vremena do vrha sljemena nego plugin kamion.
„Raketa RAV4 plug-in“ je komicno koliko i „trkacki auto kome treba 14 sekundi da predje 1/4 milje“ … lol
Isto kao što je i mustang trkači auto sa genijalnim ovjesom. Kako je mustang morao dobiti novu kategoriju musle car. Jer niti ima konja niti ide po ringu. Bitno samo da ima zapremine. E tako isto je rav4 plugin raketa. U svojoj kategoriji. Za suv tj cuv genijalan auto. Predobar. Bolji nego sam mogao zamisliti. Dvije tone obiteljski compact suv koji napere golf gti. I još se mogu voziti bez trunke goriva. I mogu otići sa ženom i 3 curice na more bez brige hoće li sve stati u gepek. I ne moram se bojati sici sa ceste i otići… Pročitaj više »
Mustang nikada nije bio niti ce ikada biti trkacki auto sa izuzetkom Shelby GT350. Mustang takodje nije ni muscle car sa izuzetkom big-block Shelby GT500.
Pa koji je onda smisao mustanga? Niti je sportski niti je muscle. Niti ide u krivine. Niti malo troši goriva. Niti je obiteljski. Niti može u šumu. Niti može voziti stvari.
Koji je onda smisao toga auta?
Očito samo igračka za zaluđene fanboys. 😂
Hajde da kazem da niko nije odrastao sa posterom bilo koje Toyote na zidu … i to sa opravdanim razlozima 😉 Kad ti benzin bude tekao kroz zile znaces koja je smisao Mustanga, ali tebi izgleda tece struja … 😉
Pa moj trkaci auto je trošio više benzina u minuti nego tvoj mustang ako to nešto znači. Osim ako ga baca na auspuh.
Ja nisam imao nikakve postere na zidu da budem iskren.
Tako da teško da ikoga ili išta idealiziram.
Zato i ne razumes sta je specijalno kod Mustanga. Jer se njegova lepota ne meri „danas sam ustedeo 0,003 litre na benzinskoj pumpi“ ili „ne mogu da stavim kolica za decu u gepek“ i slicno.
Shvaćam ja tebe. Tebi je mustang idol.
Koji nema nikakve osnove za to. Ali ispiranje mozga od malih nogu sa posterom. Sa reklamama indijanskog konja mustanga kako trči kroz prerije. To je brate marketinški stvorena legenda. Ajde još Eleanor gt500.
Dakle Toyota supra nije imala takvo marketinško ispiranje mozga ali je svojom kvalitetom dobila legendarni status.
Ili nissan gtr.
Pa sto su prestali da proizvode Supru kad je tolika „legenda“? I onda je jos vratili kao prepakovani BMW – bas se vidi koliko je Toyoti stalo do Supre kad se nisu ni udostojili da je licno naprave vec uzeli tudji model. Druze, ti treba da ides na neki sajt da pricas o ves masinama, peglima i ostaloj beloj tehnici, nisu auti za tebe. Ti kad kupujes aute na osnovu toga koliko trosi i na osnovu toga koliko dece mozes da smestis na zadnja sedista i da li mozes njihova kolica da ubacis u gepek – nisu auti za tebe.… Pročitaj više »
kretenu, idi malo pa dođi kad oladiš glavu
Kome ti to? 😂
Jel ti misliš da tvoj nepismeni proser potpisan sa nekim roki wannabe vjerojatno 1978 godište nekome nešto znači u životu?
Ajde natrag u svoju rupu. Pa se barem potpisi imenom i prezimenom kad nekoga vrijedaš da to ima neku vrijednost i pozadinu.
Ovako si samo avatar nekog nepismenog nešto.
Možda je svemirski,možda ide na vazduh umjesto goriva…sve to je ok…ali reći za čardak da je raketa je već smiješno,najblaže rečeno da ne budem grublji.
Ovo su ti sinonimi za rakete po putevima sličnim Zagrebačkom Sljemenu…
https://youtu.be/asiXc4UyZJ0
https://youtu.be/6Haj4CfG95w
Lele, kakav idiot retarderski!
Moram priznati da ne razumijem što želiš reći
I šta sada, ja sam sa Twingom ZE išao na Sljeme sa potrošnjom od 0, pa se ne hvalim – brzina uzbrdo je bila onolika koliko djeca mogu podnijeti u zavojima – snage nisam osjetio da mi fali 😉 Ko da si političar neki, sve gledaš jednostrano i kako ti odgovara u kom trenu. Npr. jedan dan je super jer troši 0, a drugi dan je super što ide brzo ali nema veze što troši 8L ? A to što si potrošio preko 60.000 EUR na auto ? Svaka daljnja pričao o uštedi tu staje. Ako nije problem, javi koliko… Pročitaj više »
Da, kasko osiguranje zna baš da pokvari priču…
Da baš me zaboli iskreno za koliko košta. Najjeftinije je voziti 20 godina stari opel na plin. To više ništa ne vrijedi amortizirano je do bola. I još litra plina pola eura. Ma milina. Eto a zato moji prijatelji kupuju q7 plugin od milijun kuna. Kupuju x5 plugin. Porsche panamera plugin za bogte pita koliko novaca.. Zato se kupi s4 s5 s6 dizel radi uštede novaca jer auti koštaju prava sitnica. Zato se kupuje Lamborghini ormar suv jer im je bitna praktičnost i ušteda. Ili Porsche macan koji je btw sporiji od rav4 plugin. Znači ovi komentari baš graniče sa… Pročitaj više »
A dobro znamo Ko ima masla i po g..ici se maže…
Daj nam cifru, da vidimo koliko mi ovični smrtnici štedimo 😂🤣😂
Pa to je super zar ne. Superiornost elektrificiranih auta u odnosu na bilo koje druge.
E ali on ne smrdi i ne drči. Zato ti ne valja.
Kužiš ne trese se kao mustang.
Ispaljuje se kao Golf GTI cak i malo sporije. Bas je raketa 🤣
Hvala Bogu imaš podatke za gti pa pogledaj. Rav4 plugin je brži od svih golfova gti 0-100km/h i 0-400m.
Ne vjeruješ. Provjeri. 14 sekundi na 400m.
Napisao sam ti jucer. Ne znas provjeriti podatke. Sebe nazivas nekakvim magistrom a nisi u stanju provjeriti i testirati vjerodostojnost podataka. Golf GTI ide ispod 14 sek na 402 m u dobrim uslovima. Carwow testirao na niskoj temperaturi i vlaznoj cesti (tj neka pista avionska koja je gora od asfalta 14.1). Ubrzanje GTI dsg mk8 iznosi 5.7 sek od nula do 100. Rav 4 plugin je kanturina od automobila. Gti clubsport (294 ks, prednja vuca) ostavlja rav4 u prasini a golfa r i da ne pominjemo.
Kakvoj prašini po asfaltu, ako ima prašine onda je Rav4 u prednosti 😉
Rav4 je u prednosti jedino po kolicini nebuloza koje Jurkovic pise o istom na svakoj vijesti na ovom portalu. 😂
Ti ne vidiš da imamo dogovor da napravimo najkomentarisaniji članak 😉
Cek koja je nagrada?Da se svesrdno ukljucim?😂
Nagrađeni dobiju…
Pitaj Boru Čorbu 🤣
Točka (5) više ne stoji jer aplikacija MyT postoji i zaista radi… Klimatizacija se može napraviti i kroz aplikaciju udaljeno! Kudos Toyota.
Za točku (4) sam uložio prigovor pa ćemo vidjeti kako će se to riješiti kod zastupnika.
I montirao sam kuku. Kuka se toliko jednostavno postavi da je to smiješno. No nisam vidio gumeni poklopac na rupi prvi puta jer je sve bilo čisto pa je i poklopac bio skriven. Nakon skidanja poklopca kuka se samo gurne unutra i sama automatski zaključa.
Znaš I sam da je kod nekih to i još bolje rešeno, sa kukom koja „sama izlazi“ ili se „uvlači“, zavisno od potreba za korišćenjem kuke.
Prema točci (6), iako nema na volanu prekidače, mjenjač ima položaj (S) sa plus minus gdje se isto može regulirati nivo regenracije baterije prilikom silaska recimo sa brda i planina. Tako se može bez kočenja postaviti točno određen nivo regeneracije koji će održavati prikladnu brzinu nizbrdo.
Šta je tu revolucionarno?
Poštovani, obavještavamo Vas da će Hrvatska elektroprivreda u ponedjeljak, 24. siječnja 2022. godine, započeti s naplatom usluge punjenja na javno dostupnim ELEN punionicama na sljedećim lokacijama: – Autocesta A1: Vukova Gorica, Brinje Istok, Brinje Zapad, Janjče Istok, Janjče Zapad, Zir Istok, Zir Zapad, Kozjak Jug, Kozjak Sjever, Nadin Jug, Nadin Sjever, Prokljan Jug, Prokljan Sjever i Rašćane Gornje. – Autocesta A2: Lepa Bukva – Autocesta A3: Spačva, Babina Greda, Dragalić Jug, Gradna Jug, Gradna Sjever, Novska Jug, Novska Sjever, Križ Jug, Križ Sjever, Rastovica, Lučko Jug i Lučko Sjever. – Autocesta A4: Ljubeščica Istok i Ljubeščica Zapad. – Autocesta A6: Cernik i Lepenica Sjever. … Pročitaj više »
Za orijentaciju to je 0.35 do 0.65 EUR po kwh, uz neku potrošnju od 20 kwh na 100 km ispada jeftinije voziti dizel, bar na autoputu
Rip Jurkovic 😂
Biseru, ja imam i benzinski motor unutra. I punim se doma za 0.4kn po kw…
Daj privikavaj se na euro…😉
A i nije po kw već kWh 😜
Znam. Onaj tko zna o čemu pričam zna da je cijena po kw u jedinici vremena tj energija a ne snaga.
Eto, još par dana punjenje je gratis …
U gradovima (bar Zagreb) je i dalje uglavnom besplatno, ali samo pitanje koliko jos mjeseci. Tko nema svoj punjač dugoročno ne prolazi bolje od benzina ili dizela što se tiče troška goriva.
Idem ja jednom pored Neretve i stanem da kupim ribu, onaj radnik krene na vodu, zavuče ruku u vreću. Kad se približi, baci onu šaku hrane u kavez a ribe počeše da iskaču iz vode i da se jagme oko mrvica. Radnik sam podbaci korpu a one same upadaju…. Mene ovo sve podsjeti: E ovako se mi ponašamo kada nam donesu „evRopske fondove“, bace nam mrvice a mi se jagmimo i bivamo uhvaćeni u njihovu mrežu. Isto tako sa elektroautomobilima, džabe toćiš, đabe jedeš, đabe je*eš, pođeš kući još ti daju para. Pa đe to ima? Ima, ima prićala mi… Pročitaj više »
A, đe ima taj raj ovozemaljski, o kome Fat’ma tako lijepo divani ? Da odmah odem tamo … 🙂
Pa ako si Fata, ima… Obilježena mjesta crvenim fenjerom…
Prvi auto koji me opako napro.
Krenuo sam baš baš uz malo škripanja i bio sam na pola križanja kad je on krenuo. Do kraja križanja me preletio.
Samo jednom možeš pogadati koji je auto. Nije njemački. Ni talijanski.
Tesla 3 performance
A nije ni neki auto…
Bila je drugačija boja Toyote jesenas koju sam vidio u Linzu sa ZG tablicama.Kada sam je video pomislio sam na Jurkovića,ali nije bio on🙂.
Ako si ga mogao vidjeti, tj. ako ti nije pobjegao u sekundi sa svojih 400+ ks, onda to nije bio on 🤣😂
Odlicna recenzija,hvala na jako puno informacija.
Trenutno vozim 1.8 Avensis 2018god.,ali
moje sledece auto je definitivno Toyota RAV4.
Gorane, procitao sam tvoj teks i komentare, ali nisam zapazio nesto sto mene interesuje. Ja vozim rav4 hybrid awdi u premium varijanti 2022. godiste. Kada vozim po hladnijem vremenu zimi obavezno se ujutru startuje benzinac dok ne postigne radnu temperatutru motora, a onda krece prava hibridna voznja. Interesuje me na tvom autu kakva je situacija pri prvom startovanju na niskim spoljnim temperaturama, da li se sam od sebe ukljucuje benzinac ili na elektropogon odmah bez ikakvog ukljucivanju benzinca mozes da vozis po gradu uz naravno ukljuceno grejanje kabine itd? Razmisljam da kupim isti auto rav4 Plug in Style, pa zato… Pročitaj više »
Ima za to odgovor na sajtu BMW-a, koji je primenjiv na sva PHEV vozila. A tamo piše:
„Na temperaturama ispod nula stepeni Celzijusa, čisto električni režim vožnje ovog plug-in hibrida neće biti dostupan sve dok se baterija ne zagreje do radnog stanja nakon što vozilo pređe nekoliko kilometara.”
BMW plugin je loša kopija toyote plugin i ne mogu se niti usporediti. Isto kao i mazda koja ima toyotinu lošu tehnologiju (1mhv), nešto slično fura i bmw. Tako da ono što se tiče bmw i ostalih ne tiče se toyote. Mitsubishi outlander plugin zadnje generacije se dosta popravio i približio toyoti ali i dalje furaju zaostali hibridni pogon i prastare motore. Inače i3 i i8 su djelo Lexus/Toyota inženjera… Tako da znaš odakle BMWu hibridna tehnologija. Mazda cx60 phev je kopija toyote, odnosno aisin mjenjač 1mhv. Što je loša toyotina tehnologija za hibridne kamione i pickupe. Toyotin e-cvt nema… Pročitaj više »
„Mitsubishi outlander plugin zadnje generacije se dosta popravio i približio toyoti “
Mitsubishi Outlander PHEV – Max. DC charge power 50 kW
A Toyota PHEV ? Pošto je očito već sada „bolja“, koliko je od nje ?
😊
Outlander PHEV ima 3.5kw AC punjač, a rav4 ima 7kw AC punjač.
Koji je smisao DC punjača na plugin autu?! Outlander mora imati DC punjač očito da možeš malo malo stati jer troši benzin kao tenk kad potrošiš bateriju.
Ja nemam sa time problema. Auto u hibridnom modu troši upola manje nego outlander.
Plugin mora imati:
* dovoljno brz kućni punjač (7kw naprema 3.5kw)
* jako efikasan hibridni sustav (tu toyota nema konkurencije).
Da sam htio brz DC punjač kupio bih Teslu a ne outlander.
DC punjač ima smisao i za PHEV (za neke uslove korišćenja). Jer, osim ako mu je baterija napunjena do nivoa da može da koristi i EV mod, svaki će PHEV na auto putu da troši kao običan HEV, a oni na auto putu troše kao da su običan SUS (pa i više od njih). To se vidi i na WLTP podacima koje je Toyota dala za sve tri verzije RAV-a (koje sam deklaracije ranije pominjao na ovoj temi). A ako PHEV podržava i punjenje sa DC od 50 kW (kao što ga Mitsubishi podržava), tada i na auto putu možeš… Pročitaj više »
Puniti PHEV na autoputu na DC punjaču nema smisla iz više razloga. Čak niti na AC punjaču gdje je kwh struje jeftiniji. Znači PHEV nema smisla ako ga puniš igdje osim na besplatnim punjačima ili kod kuće na noćnu struju. Znači vožnja rav4 u HEV modu je jeftinija nego voziti se na struju koju si platio na DC punjaču. Znači RAV4 PHEV se nikad ne vozi po autoputu praznom baterijom. Planiraš potrošnju baterije. Primjer Zagreb Minhen po autoputu sa krovnom kutijom, prosječna potrošnja 4.7 litara na 100km plus 8kwh struje (drugih 7kw čuvao za povratak)… To Outlander može sanjati. Stoga… Pročitaj više »
Inače ja sam rav4 phev kupio iz ovih razloga prioritet gore:
* brutalno dobro ubrzanje
* hibrid uz mogućnost odlaska po špeceraj bez kapi goriva
* 3 sjedalice otraga
* ogroman prtljažni prostor
* awd, blage off road mogućnosti
* komfor, luksuz
Pazi, Oulender PHEV troši ko tenak, a Tojota RAV 4 PHEV, proizvodi benzin.
Nizbrdo, kad se „leruej“ može se prepunit rezervoar pa se PHEV Jotato zapali…. Zato se često pale. To još nisu rešili.
Pa samo otvoriš bilo koji usporedni test honde, toyote, mitrsubishija itd. Imaš ih milijune na youtube. Toyota hibrid je kralj i kraljica ekonomičnosti i htjeli to drugi priznati ili ne, su benchmark (odnosno etalon) za druge proizvodače.
Vidiš o tome nisam razmišljao… Pored Rav4 PHEV je, dakle, potrebno imati još jedno vozilo čist benzinac da se ima gdje potrošiti zaj benzin koji se crijevom izvlači iz rezervoara… Recimo ljubavnici kupiš Peugeot 208 (savršena tehnologija u Toyoti Yaris bi već pobudila sumnje kod žene 😉 ) sa 1,2 motorom. Jedino mi ostaje nedoumica da li će jedna ljubavnica u P208 biti dovoljna da potroši sav taj benzin ili je bolje naći još jednu „seljanku na nekom proplanku“ koja, za svaki slučaj, treba biti opremlja Ladom Nivom
😀
Oš reć da je i Lada Niva preuzela Tojota tehnologiju??
Tojota je mega giga, pega, megasega…..
Prvo je nastala Tojota pa onda točak.
Trebalo je da nazoveš ovaj čalanak, 8000 stvari zašto sam ludo zaljubljen u Tojotu.
M and M ti si već dokazao da si šaban. Dalje ne moramo raspravljati.
Ako te zanimaju detalji razvoja i tehnologije možemo pričati. Za kafanska prepucavanja nemam vremena.
Znači rav4 plugin hibrid će do -12 stupnjeva celzija sasvim normalno raditi ujutro samo na struju bez potrošnje kapi benzina. Benzinac će se upaliti u nekoliko slijedećih situacija: 1. hoću grijanje i hlađenje u isto vrijeme (odmaglivanje stakala) ako je vani hladnije i ja hoću puno grijanja. 2. ako je baterija baš jako hladna a ja forsiram puno gasa i grijanja i naravno vani je izuzetno hladno upaliti će benzinski motor. Znači ove dvije gornje točke bez problema izbjegneš ako upališ grijanje auta na daljinski ili aplikacijom da se baterija i auto ugriju dok su još na kućnom punjaču. Tada… Pročitaj više »
“ … Znači rav4 plugin hibrid će do -12 stupnjeva celzija sasvim normalno raditi ujutro samo na struju bez potrošnje kapi benzina. … “ ???
Ostaviš ga da prenoći napolju, na -12, a da pri tome da nije priključen na punjač, i Toyotin PHEV može ODMAH da se vozi u EV modu ?
Da može. Pogledaj testove plugina. Redovito ostali vrte motore nekoliko minuta kad se upale (tupson plugin, peugeot plugin) ali rav4 će raditi bez kapi benzina dok ima kapaciteta u bateriji. Napisao dvije situacije kad će prisilno upaliti motor…. -12 nije bilo u dvije godine kako ga imam. Stoji stalno vani, ali mi je skoro svaku noć na punjaču. Imati plugin bez priključka struje tamo gdje stoji svaku noć nema smisla… Samo se moram sjetiti po zimi da ga upalim pola sata ranije na daljinski ili aplikaciju. Također imaš dvije opcije u menu koje se moraju upaliti a to su: *… Pročitaj više »
“ … Imati plugin bez priključka struje tamo gdje stoji svaku noć nema smisla… Samo se moram sjetiti po zimi da ga upalim pola sata ranije na daljinski ili aplikaciju…“
Gorane, Pogledao sam upustvo za upotrebu za PHEV verziju RAV-a, na sajtu Toyota Hrvatska. Funkciju grejanja baterije je moguće uključiti samo dok je vozilo priključeno na punjač. To jasno piše na par mesta (evo i sa str. 129: „„Battery Heater” (grijač baterije) Kada je vanjska temperatura niska i kabel za punjenje izmjeničnom strujom spojen na vozilo, ova funkcija automatski grije hibridnu (pogonsku) bateriju dok ne dosegne ili ne premaši određenu temperaturu“ ). Drugim rečima, ako je pri hladnom vremenu vozilo parkirano, a nije spojeno na punjač, grejanje baterije nije moguće. Pa će pri hladnom vremenu i HLADNOJ BATERIJI, SUS da… Pročitaj više »
Samo ti čitaj upute. Ja ti govorim svoja iskustva od preko dvije godine korištenja, 60.000km prešao sa autom…
Znači misli što hoćeš. Ja znam kako se auto ponaša. Upute moraju pokriti sve moguće scenarije da nebi neki pametnjaković kao ti došao u servis i rekao da je auto neispravan jer mu je upalio ICE u EV modu.
MRN, pametnjakoviću… ne razumiješ kako radi grijanje na klimu?!🫢 Rekao bih da “klime” rade na principu kružnog termodinamičkog procesa, lijevo ili desno kretnog. Kada neki plin naglo komprimiraš (adijabatski), onda se zagrije (recimo pumpa za bicikl), a kad ga naglo ekspandiraš, onda gubi toplinu (hladi se). Znaš ono kad špricaš dezodorant pod pazuh, pa te zebe…😁 E sad, ako to stalno ponavljaš u krug, dobiješ toplinsku pumpu koja može grijati ili hladiti neki medij, ovisno na koju stranu se “vrti”. Klime koje se “vrte” samo na jednu stranu mogu samo hladiti, a one koje mogu mijenjati smjer vrtnje mogu i… Pročitaj više »
Da sam ja „neka vlast“, ja bih već na prijemnom tražio da se proveri da li kandidat zna osnovne zakone termodinamike, ali i Kirhofove zakone.
Bez tih elementarnih znanja ne može se kroz život dalje 😊
🫡
Hvala!
I Dejane rav4 hibrid ima električnu klimu koja samo hladi. Nema mod grijanja kao kod rav4 plugin hibrid. Kod svih toyotinih hibrida izvor topline je isključivo benzin.
Za prius plugin hibrid četvrte generacije nisam siguran ali mislim da i on grije kabinu putem klime, a rav4 plugin hibrid grije i hladi kabinu i bateriju sa klimom.
prius plugin pete generacije nisam dublje proučavao tako da još nemam konkretne informacije za grijanje i hlađenje baterije.
Super ti je taj auto… Kod ostalih se može pratiti prosječna potrošnja, ali kod tebe bi bilo zanimljivo dodati jedan podatak: Prosječno ubrzanje u toku korištenja vozila…
A gle ja otkad pamtim za sebe sam volio motorizirane utrke. Još iz doba kad sam sa 14 godina dobio novi apn6s i brusio glavu, stavljao klip sa L karikom i petu brzinu. Pa moj prvi auto Lanos Sport koji je na kraju bio Lanos ST sa 480 konja i 580NM. Ja sebe ne vidim kao prosječnog vozača koji će prevesti auto od mjesta A do mjesta B pazeći da pri tome potroši što manje goriva. Ja vozim oštro ali oprezno i uživam u tome. Lanos ST sa 480HP, 580Nm i 1240kg žive vage je bio oružje na cesti a… Pročitaj više »
👍
Lanos ST
https://www.facebook.com/lanosst/
Hvala!
Probaću da nabavim rav4 pug in hybrid style po sistemu STARO za NOVO u Toyoti, mada ni ova moja nije baš stara. Pomogao si mi u odluci. Veliki pozdrav!