1. Home
  2. Hedonizam & Adrenalin
  3. Nakon Torina i Londona, Fiat 500 stiže u Pariz
Nakon Torina i Londona, Fiat 500 stiže u Pariz
0

Nakon Torina i Londona, Fiat 500 stiže u Pariz

158
0
Podelite sa prijateljima:
  • Treća epizoda internet serije posvećene legendarnom modelu brenda Fiat, koji ove godine obeležava 60 godina postojanja i rekordni uspeh, sada je dostupna na adresi 500foreveryoung.fiatpress.com
  • Virtuelni obilazak vodi gledaoce u kosmopolitski Pariz iz kasnih sedamdesetih/ranih osamdesetih godina, sa bogatom arhivom fotografija, filmova i dokumenata iz tog perioda
  • Ovo fascinantno multimedijalno putovanje deo je šireg plana komunikacije kojim se obeležava duga istorija koja je učinila model 500 svetskom legendom, sa gotovo 6 miliona prodatih primeraka

Nakon studija Dantea Đakoze u Torinu i trga Pikadili u Londonu, neodoljivo medijsko putovanje „500 Zauvek mlad“ nastavlja se u kosmopolitskom, elegantnom Parizu, tokom kasnih sedamdesetih/ranih osamdesetih, kada je glavni grad podmlađen nakon studentske revolucije iz 1968. godine. Iako mladi ljudi više nisu šetali ulicama zahtevajući više slobode, još jedna revolucija, koja je takođe uticala na jednu epohu, polako se širila gradovima Evrope pod nazivom „mala“ revolucija.

Izazov za tehnologiju bio je smanjivanje veličine, kao i da sve bude prenosivo, lično, i uvek na dohvat ruke. Sjajne male stvari u našoj svakodnevici su mali predmeti sa kojima se svakodnevno srećemo. Nikada banalni, uvek neophodni, oni su neprestano deo našeg života i oblikuju ga više nego što bi značajni događaji ikada mogli. Baš kao sjajni, mali Fiat 500, koji je za 60 godina dokazao svetu da kompaktan automobil može da postane vanvremenska legenda. O nekima od predmeta koji proističu iz kreativnosti italijanske industrije, kao što je model 500 ili Vespa, ne može se suditi samo prema njihovom izgledu, niti oni predstavljaju samo sjajan proizvod inženjeringa u kome oblik služi svrsi. Oni su primer moćnog spoja revolucionarnog dizajna i koncepta koji stvaraju nova pravila igre. Kada se to desi, rađaju se remek dela u istoriji industrije. A Fiat 500 je jedno od njih.

Kao izraz toga, nastavlja se ova internet serija koja obeležava 60-godišnjicu modela Fiat 500, slaveći legendu koja čuva svoj identitet, dok istovremeno ide u korak s vremenom i čini deo šireg plana komunikacije na internetu, preko radija ili TV-a. U njoj će se naći veliki broj inicijativa, uključujući uzbudljiv obilazak najlepših trgova u Evropi, kao i učešće ljubitelja i kolekcionara modela Fiat 500 iz prošlosti i sadašnjosti. Tura „500 Zauvek mlad“ počela je prošlog meseca u Italiji, a sada stiže u Francusku sa posebnim događajima koji objedinjuju proizvod, istoriju, umetnost i način života.

Isto uzbuđenje oseća se i u virtuelnoj turi „500 Zauvek mlad“, koja je sada u trećoj fazi, a to je Pariz u kasnim sedamdesetim/ranim osamdesetim godinama, kada je popularnost „sjajnog malog automobila“ rasla, iako se više nije proizvodio. Možda se to može pripisati njegovom privlačnom, zaobljenom obliku, koji je odmah pobrao pohvale, ili zavodljivom izgledu koji bi izmamio osmeh na licima vozačima koji su se svakodnevno nosili sa saobraćajnim gužvama u gradu, tek Fiat 500 ima posebno mesto u srcima Francuza, koji su ga proglasili šik automobilom. Među njegovim brojnim kupcima nalazi se mnogo žena kojima se svidela njegova praktičnost i njegov ležeran a moderan karakter, kao i mladi ljudi. Stan mladog čoveka koji je živeo u Parizu u to vreme je treća lokacija internet-serije.

Na početnoj stranici serije „500 Zauvek mlad“ nalazi se reprodukcija stana u XVI arondismanu, ukrašenog stvarima i nameštajem iz tog perioda. Svaki od predmeta u stanu je interaktivan i omogućava pristup tekstovima, fotografijama i video materijalima koji prenose atmosferu tog doba i opisuju tadašnja mnogobrojna tehnološka dostignuća koja su nam promenila živote. Neki od tih simboličnih predmeta se nalaze na stočiću u stanu. Od vokmena sa slušalicama do prenosive konzole Nintendo gejmboj, preko sata Swatch do Persol naočara i priveska za ključeve modela 500. Svaki od njih prenosi živopisan duh tog doba, a iako su po veličini mali, predstavljaju značajnu inovaciju. Baš kao model 500, pop ikona koja decenijama ne izlazi iz mode, već nastavlja da oduševljava sve ljubitelje lepote i originalnosti. Ali to nije sve. Ovaj sjajni mali automobil oličava istinsku tradiciju kompanije Fiat koja podrazumeva demokratskiji pristup sadržajima i tehnologijama koji nikada ranije nisu bile dostupni u segmentu namenskih vozila: model 500 je oduvek bio narodni automobil.

Naravno, televizori u boji, koji su vremenom postajali sve kompaktniji i koji su, pored uobičajenog mesta u dnevnoj sobi, počeli da se stavljaju i u ostale sobe, bili su predmet snova tokom osamdesetih. Nalazili su se u kuhinjama, gde su majke pratile TV  serije „Dalas“ ili „Dinastija“, ili u dečjim spavaćim sobama, gde se mališani nisu mogli odvojiti od ekrana, gledajući seriju „Srećni dani“ ili video klipove vrhunskih bendova iz tog doba, poput Duran Duran ili Spandau Ballet. Klikom na televizor koji je prikazan na veb-sajtu, sa nezaobilaznim videorekorderom ispod njega, može se pristupiti određenom broju video snimaka iz istorijske arhive kompanije Fiat.  A pored televizora se nalaze još tri predmeta koja potvrđuju centralnu ulogu koju male stvari igraju u našim životima: knjiga o avanturama antičkog galskog ratnika Asteriksa, Bic hemijska olovka, prvi i najkorišteniji predmet za jednokratnu upotrebu u svetu i pisaća mašina Olivetti ET-101, sa malim displejem iznad dela sa tipkama, koji je omogućavao korigovanje teksta pre štampanja. Mali model 500 je takođe neverovatan , pošto odbija da bude samo prevozno sredstvo, već se definiše kao „jedinstveno emotivno iskustvo”.

Drugim rečima, model 500 je poseban objekat, neraskidivo vezan sa prijateljstvima, avanturističkim putovanjima i prvim ljubavima. Prigodno je da se u našem pariskom stanu nalaze dva postera iz tog vremena: jedan na kojem se vidi francuska fudbalska reprezentacija koja je osvojila titulu evropskog šampiona 1984. godine, i drugi, filmski, iz 1981. godine, na kojem je prikazana veoma mlada Sofi Marso. Dosta kasnije, 2008. godine, ista glumica igrala je Arijanu u komediji  „Changing Sides”, gde joj je društvo pravio njen upečatljivi ružičasti Fiat 500. Naravno, verzija modela 500 iz 2008. godine bila je jedna od bezbroj verzija naslednika originalnog modela 500, koji ima na desetine prilagođenih izvedbi i specjalnih serija. Uvek veran sebi, Fiat 500 je tokom godina imao velik broj različitih izvedbi: to je još hjedna tajna njegove večne mladosti. Slava sportskih legendi, Italijana Enca Majorke i Francuza Žaka Majola, čije rivalstvo je podstaklo Lika Besona da 1988. godine snimi film „Veliko plavetnilo“ je takođe večna. Fiat 500 iz tog vremena pojavio se u flmu, kao savršen izraz italijanskog identiteta glavnog protagoniste.

Pariski stan „500 zauvek mlad” upotpunjuju dva prozora, jedan sa pogledom na veličanstveni Ajfelov toranj, koji bdi nad francuskom romantičnom prestonicom od 1889. godine, i drugi sa kog se vidi piramida ispred Luvra, najčuvenijeg svetskog muzeja, koji je obogaćen ovim egzotičnim delom arhitekte Lea Ming Peija osamdesetih godina. Naposletku, za promenu identiteta bez straha, potrebno je imati snažnu ličnost i neporecivu slavu. Luvru ni najmanje nije naškodila gigantska vanjska piramida koja mu je pridodata, a 2008. godine, novi model 500 je potvrdio status naslednika globalne legende italijanskog dizajna, koja se uspešno obnavlja šezdeset godina, ne na uštrb svojih vrednosti.

Ovim se zaključuje treća epizoda internet serije  kojom se obeležava još jedna faza putovanja velikog-malog Fiata od 1957. godine do danas, te proslavlja nasleđe automobila koji je uticao na modu, društvo i stilove života, postavši istinska globalna legenda sa prodatih oko 6 miliona automobila do danas. A tura kroz istoriju se nastavlja sledećeg meseca na novoj lokaciji, gde će biti oživljen istorijski period u kojem je ovaj model igrao glavnu ulogu.

(158)

Podelite sa prijateljima:
Komentari objavljeni na portalu "Auto Republika" ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst. Redakcija "Auto Republike" zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.
Subscribe
Notify of
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
View all comments